پاسخ به سوال در مورد مسائل تربیتی
سوال:
با سلام 1.وقتی برایم مشکلی پیش میاد با اینکه میدونم رفع مشکل از طرف خدا بوده و یا خیلی لز مواقع بلاهایی را متوجه شده ام که خدا ازم دور کرده اما نمیدونم چرا بعد از اون همش این میاد توی ذهنم که این روال عادی اتفاق می افتاد یا مثلا اگر کاری برای کس انجام میدم فکر می کنم به خواست من بوده در حالی که میدونم حاج آقا این یعنی از نظر توحیدی وضعم خرابه خلاصش اینکه هر برگی از درخت می افته به اذن خداست توی این مشکل دارم و خودمو می بینم.2.میدونم حسادت گناه بزرگی است اما میدونم که حسودم تاحالا به کسی اسیبی نزدم اما توی ذهنم توی دعاهام همه چی رو براخودم میخام یا میخام که به بقیه نرسه به خدا همین حالا تمام وجودم داره می لرزه که اینطوریم به خود خداهم گفتم که از شر خودم نجاتم بده توروخدا بگید چیکار کنم ؟ التماس دعا

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، برای اینکه انسان توحیدی فکر کند یعنی در واقع واقعیت جهان را درست بفهمد کمی زمان لازم است مقداری زحمت دارد کمی آدم باید کار کرده باشد.
پس شروع کنید: اولاً نمازتان را درست کنید. یعنی تقلید صحیح و مسائل وضو و غسل و نمازتان را درست کنید. و نماز صحیح و اول وقت بخوانید و سایر تکالیف شرعی را بکوشید به وقت و صحت عمل کنید. در مورد گناهان عملی کتاب گناهان کبیره آقای دستغیب را جدی و به وقت بخوانید و سعی کنید گناه از زندگی شما بیرون برود و پاک پاک باشید رفته رفته فهم آدم عوض شده و می تواند صحیح فکر کند.
دوم مسئله حسادت در حسادت آدم میخواهد طرف حسادت از بین برود و محروم باشد، سلامت نباشد موفق نشود و امثال اینها در مرحله اول باید کاری نکند و عملی انجام ندهد که به این مقصد نزدیک باشد یعنی صحبتی نکند که طرف کار خود را از دست بدهد یا بشکلی صدمه ببیند بلکه در جهت مقابل کار کند از او تعریف کند او را کمک کند از همه مهمتر برای او دعا کند برای موفقیت و سلامت و ... او از خدا بخواهد البته در ابتدا دعا از دل نیست اما دنبال کند و پی گیری کند تا به دل برسد انشاءالله در این صورت حسادت معالجه می شود.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای