پاسخ به سوال در مورد مسائل تربیتی
سوال:
با عرض سلام و سته نباشید. مدت هاست در زمینه ی فرهنگی و تربیتی در مسجد و هیئت و محل خود فعالیت می کنیم، اما متاسفانه نتایج خوبی به دست نیاورده ایم و رونق محافل و مجالس و نمازجماعت مان کمتر هم شده، و خیلی از دوستان هم مخصوصا پس از ازدواج مسجد و هیئت را فراموش کرده اند، آیا ایراد از ماست؟ نا امیدی حاصل از این رکود را چه کار کنیم؟ برای رونق گرفتن و نورانی شدن مجالس و محافل و نماز جماعت چه کنیم و این گره را چگونه بازنماییم؟ مدد خدا و اهل بیت ع پس چگونه قرار است برسد؟ واقعا مشکلات این مسیر و جهاد زیاد است لطفا راهنمایی فرمایید. با تشکر ،یاعلی

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله ،این مسئله طبیعی است که جوانها بعد از ازدواج یا مشغولیت در سرکار به مسجد و هیئت نیایند و البته نشان این است که مسجد و هیئت بخشی از زندگی آنها نشده است که می توانند براحتی رها کنند در هر صورت شما باید بکوشید که افراد تازه جایگزین کنید از مدارس نزدیک انتخاب کنید و بچه های بهتر را به مسجد بیاورید کمک درسی بکنید. اردو ببرید. حفظ قرآن، تعلیم خوش خوانی و روخوانی بدهید جایزه بدهید اگر بتوانید نیروهای تازه بیاورید می توانید به قدیمی ترها مسئولیت بدهید بزرگترها اگر مسئولیت کاری داشته باشند کمتر از دست می روند.
پس دو کار باید انجام داد:
1-بدست آوردن نیروهای تازه
2-مسئولیت سپردن به افراد قدیمی و در این مورد می توانید ده نوع و بیشتر مسئولیت تعریف کنید و هرکدام را به کسی بسپارید و در کوتاهی ها به مهربانی از آنها بازخواست کنید.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای