پاسخ به سوال در مورد مسائل تربیتی
سوال:
سلام استاد.اگر یادتون باشه گفته بودم بدون اجازه خانواده صیغه هستم و با پدرم مشکل دارم .به حمدلله شب عید غدیر مراسم عقده خیلی دوست داشتم شما عقدمون رو بخونید ولی دوستان گفتند شما انجام نمیدهید.1 استاد یک برنامه کامل میخواهیم که جبران اتفاقات گذشته باشد و کمکی برای ساختن زندگی باب میل امام زمان و داشتن فرزندانی که یاران امام زمان شوند.2 استاد همیشه دعای الهم ارزقنی به حلالک ....را می خوانم, خمس مالم را داده ام ولی وضع مالی همچنان نابسامان است چه کنم؟3 خودم دوست داشتم مراسم های بله برون عقد و عروسی ساده برگذار شود اما خانواده شوهرم که با ایمان هم هستند می گویند مومن باید بهترین چیزها را داشته باشد.من خودمم هم همیشه لباس های خوب می پوشم اما فکر می کنم اینگونه اسیر دنیا می شویم درست است؟

پاسخ:

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمۀ الله ،

هر برنامه اي از خواندن رساله احكام ديني و كتاب گناهان كبيره آيه الله دستغيب شروع ميشود. شما بايد رساله را به دقت بخوانيد البته آنچه مربوط است به زندگي و اعمال شما و كتاب گناهان كبيره را هم با همان دقت بخوانيد، البته مسائل مربوط را بعد هم سعي كنيد اعمال شرعي و ديني را صحيح و دقيق عمل كنيد و به طور جدي گناه را از زندگي خودتان پاك كنيد.

دعا را بايد زياد و صحيح بخوانيد و حوصله كنيد. دعا به اين شكل است: «"اللّهُمَ اَغنِنِی بِحلالِکَ عَن حَرامِک و بِفَضِلکَ عَمَّن سِواک"»

مجالس در حد متعارف و لباس در حد متعارف و معمول دختري مثل شما مانعي ندارد. سعي اصلي شما اين باشد كه گناه در هيچ شرايطي در زندگي شما راه پيدا نكند.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای