پاسخ به سوال در مورد مسائل تربیتی
سوال:
سلام علیکم
برادری 17 ساله دارم که بسیار پرخاشگر و لجوج است. اکثر فامیل مومن نیستند. بنده سعی میکنم خشک نباشم، مهربانی کنم ولی بی هیچ دلیلی به من ذهنیت بد دارد بخاطر ایمانم. پدر نداریم.مادر و خانواده مادری مبانی اولیه تربیت را برعکس انجام میدهند و برادر را بسیار لوس کرده اند. اکنون با برادری مواجهم که نسبت به او احساس مسئولیت دارم از طرفی الگوی او شده است افراد بی دین یا بد دین فامیل.البته به لطف خدا نمازش را اول وقت میخواند اما بسیار سریع و غلط. حتی نمیشود یک تذکر کوچک با زبان نرم دراین باره به او داد، بلافاصله لج میکند. سایر برنامه های دینی را اصلا شرکت نمیکند. مادرمان بارها شخصیت بنده را جلوی او خراب کرده اند لذا امر بر او مشتبه شده که کارهایش غلط نیست و خلاصه اوضاع بدی داریم. اجدادمان هم ظاهرا یک دین حداقلی داشتند و عداوت اهل بیت نداشتند.
اهل اشک و روضه و توسل هستم به کرم اولیای خدا. بارها بخاطر این وضع التماس خدا کردم هنوز نتیجه اش را مشاهده نمیکنم.
استاد میدانم عالم هستی قانون دارد و با این اوضاع تربیتی آینده مشخص است اما این را هم میدانم که اهل بیت ع بخواهند میتوانند باذن الله. نمیخواهم این بچه یتیم هم مثل سایر اطرافیان شیرینی محبت امام حسین ع را نچشد. خواهش میکنم راهنمایی فرمایید؟
متشکرم

پاسخ:

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند : سلام علیکم و رحمة الله ،

شما وظيفه اي جز امر به معروف  به پدر و مادر نداريد حال چون آنها نزديك اند چندين بار بگوئيد و چون پدر و مادر و برادر هستند بيشتر بگوئيد بارها بگوئيد البته هر بار به شكلي وظيفه دوم شما دعا كردن براي آنهاست البته پيگيري در دعا را رها نكنيد نه يك روز و دو روز بلكه هميشه آنچه خداوند متعال به شما داده مرحمت بوده لطف بوده شكرگذار باشيد و بسيار شكر بكنيد كه شكر نعمت را زياد مي كند و غفلت ممكن است آن را از دست شما بگيرد.

اهل بيت اگر بخواهند مي توانند اما بايد خود شخص هم هدايت را بخواهد و بدون خواستن او مشكل است كه اهل بيت بخواهند در هر صورت دعا و توسل شما حتما تاثير خواهد داشت.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای