پاسخ به سوال در مورد مسائل تربیتی
سوال:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
من قصد سیروسلوک دارم و سردرگم هستم چون بعضی میگویند که برای این راه استاد باید باشد ولی کسانی مثل آیت الله بهجت می فرمایند که استاد تو علم توست و برای این را استاد تو علم توست و من حتی در یکی از مصاحبه های فرزند ایشان خواندم که فرمودند که((ـ در عرفان عملی دو طریق وجود دارد. یک طریق، نظریه‌‌ایست که به علامه سید علی آقا قاضی هم نسبت می‌دادند و آن این است که اگر انسان نصف عمر را صرف این بکند که به استاد برسد، نصف راه را رفته است.

حضرت آیت‌الله بهجت این نظریه را نداشت. شاید اغلب اساتید همان نظر اول را دارند.

الآن خیلی‌ها به عنوان استاد مطرح هستند ولی خبری از این مطالب ندارند. آنهایی که خبر داشتند، حاضر نمی‌شدند بگویند داریم و آنها که نداشتند، می‌گفتند داریم. این معنا ندارد که خدا بشری را که آفریده و تشنه کلاسی است، حالا بری رسیدن به این کلاس برایش معما هم بگذارد.))و همچنین ((این تجربه خود حضرت آیت‌الله بهجت بود و می‌فرمود آقای قاضی در اواخر عمر که مثلا هشتاد سال عمر کرده بود به این نتیجه رسید و گفت ترک معصیت و نماز اول وقت برای رسیدن به مقامات عالیه کافیست.

پدرم می‌فرمود من این نظریه استاد را جرأت نکردم برای هم کلاسی‌های خودم نقل کنم. به دلیل اینکه صد در صد با حرف قبلی و برنامه‌های سی چهل ساله استاد(آیت الله قاضی ) منافات داشت.

چیزی نگفتم تا اینکه حرف خود به خود پراکنده شد و من نیز گفتم بله من این موضوع را از ایشان شنیدم. دوبار هم شنیدم.)) آدرس این مطلب هم موجود است ((http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920230000579))
الان از حاج آقا جاودان تقاضا دارم که من را درباره ی سیروسلوک راهنمایی بفرمایند مخصوصا دربارهی استاد این راه و گفتن اذکاری مانند سجده یونسیه و اسماء الهی که با عنوان خواص اسماء الهی در دسترس است.
و در ضمن اگر که سراغ استادی هم میرم(از اساتید عالی و از شاگردان سید هاشم حداد) برام شرط میگذارند و میگویند که باید این اعمال را انجام دهی بعد اگر خوب بود آنوقت می پذیرم . من اگر بتوانم که این همه اعمال را انجام دهم احتیاجی به استاد ندارم دیگر.
باتشکر

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله،

یک راه بسیار ساده اینکه بزرگان دستور دادن که شب برای خواب آماده می شوید یک تسبیح در دست بگیرید و همه  کارهای اشتباهی که در روز از تو سر زده است را حساب کنی فردا بکوشی تا می توانی اشتباهات کمتر بشود و همینطور اگر توانستی بطور کلی اشتباهات عملی خودت را در زندگی حذف کنی و مسلط شدی بر چشم و گوش و زبان و اعضا و جوارح خودت آن وقت آنچه عمل می کنی برای رضای خدا و انجام وظیفه باشد در این صورت به استاد مطلوب خودت خواهی رسید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای