پاسخ به سوال در مورد مسائل تربیتی
سوال:
سلام علیکم
در مورد کار فرهنگی و تربیتی با نوجوانان، از طرفی واقعا احساس وظیفه می کنم، کسی هم غیر از بنده نیست که کار را به دست بگیرد ، و بارها مشاهده کرده ایم که اگر این عزیزان رها بشوند چقدر ضرر می کنند و از مسیر الهی دور می شوند، و از طرفی هم گاها با خطرات و فتنه های این کار روبرو می شوم!
با اینکه می دانم خداوند قدرت خوبی نسبت به خیلی از همکیشان به بنده عنایت کرده، در حفظ نفس و احتیاط و معرفت به بسیاری از مسائل مربوط به این جریانات، اما باز حملاتی از جانب شیطان و لغزش هایی از سمت ما صورت می گیرد، لذا با خود میگویم تنها تو نیستی و همه همکاران با این مشکل روبرو هستن و چه بسا بیشتر، اگر قرار باشد همه رها کنند واقعا چه می شود؟!
اما از طرفی هم احساس خطر می شود و هم اینکه شدیدا مانع رشد و پیشرفت خود بنده می شود،
از یک جهت می گوییم کاملا رها کنیم (تا زمانی مناسب) ، از یک جهت هم میبینیم واقعا احساس وظیفه می شود، مخصوصا در مورد مجموعه ی ما که تعداد زیادی را پوشش می دهد
بهترین کاری که می توان انجام داد چیست؟ و از آنجا که این موضوع مشکل بسیاری از عزیزان امور فرهنگی هست لطفا تفصیلا راهنمایی بفرمایید. التماس دعا

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

این کاری که شما می گویید یک کاری است واجب و بلکه واجب تر از هر کار خیر دیگری است.بنابراین اصل فکر تعطیلی آن را نکنید،با دوستان دیگری که با شما همراهند همه ی مشکلات را با مشورت پیش ببرید.ناگزیر در هر کار خیری به طور طبیعی مشکلاتی وجود دارد .اگر مشکل از ناحیه چشم وجود دارد با مواظبت چشم ونگاه نکردن کنترل بفرمایید در هر صورت آدم باید از خودش مواظبت کند خطری برای دینش پیش نیاید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای