پاسخ به سوال در مورد مسائل تربیتی
سوال:
با عرض و سلام و ارادت.
۱.حاج آقا من دبیر سال دهم هستم.دانش آموزانم یک بار در هفته نماز جماعت دارند.بعضز از آنها که اصلا تمایلی به شرکت در نماز ندارند و به اجبار آنها را به نماز می بریم ولی در نماز بعضی ادای نماز خواندن را در می آورند بعضی نیز می خندند بین نماز.به نظر شما به عنوان یک معلم چکار می توانم بکنم؟
۲.خواندن برخی از اشعار عرفانی مولانا به من حس معنوی میدهد.خواندن آن مشکلی ندارد؟برای پرورش حس معنوی چه توصیه ای دارید؟
حاج آقا برای هدایتم وحل مشکلاتم دعا بفرمایید.خدا شما را خیر دهد.

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

  1. اصلا به زور کسی را به نماز نبرید ، شما درستان را به خوبی بدهید یعنی بچه ها از شما از نظر علمی استفاده کنند و بفهمند که دارند استفاده می کندد ، اگر مدیر مدرسه و همه دبیران به نماز بیایند بچه ها می آموزند که به نماز بیایند ، شما با بچه هایتان رفیق بشوید ، دوست بشوید آن ها با شما رفیق شوند مهربان باشید هر کمکی که می توانید حتی کمک مالی اگر می توانید به آن ها بدهید این کار ها ، کارهایی است که ممکن است آن ها را نمار خوان بکند یا حداقل از یک معلم نماز خوان خاطره خوشی در خاطرشان بماند ، اخلاق و رفتار خوب شما با آن ها حرف اول را می زند .
  2. اگر آدم در غذا خوردن کاملا اعتدال را مراعات کند همیشه به مقداری غذا بخورد که چندین لقمه دیگر نیز جا داشته باشد یک غذای پاک و حلال بخورد ، نماز های اول وقت و با دقت و طمانینه بخواند این ها مقدماتی است که ممکن است حالات خوش و معنوی پیش بیاید .

گاهی از اشعار مولانا استفاده کنید حافظ مهمتر است .

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای