پاسخ به سوال در مورد مسائل تربیتی
سوال:
سلام . اول عذرخواهي مي کنم از اینکه با سوالم وقتتون رو می گیرم . من اوایل دورانی که باید دیگه تصمیم به ازدواج می گرفتم باتشخیص پزشک متوجه شدم که یه نوع بیماری دارم که البته خطرناک نیست ولی به گفته پزشک درمان هم نداره و باید همیشه دارو بخورم . این موضوع خیلی صدمه زد به ازدواج من . شتابزده و سرسری برخورد کردم در ازدواجم به خیال اینکه سطح توقعم رو باید بیاورم پایین در این صرایط . و بسنده کردم به یک نماز ظاهری از طرف مقابلم . و عاقبتم این شد که بعد از یکسال سختی و شکنجه های روحی بسیار جدا شدم . الان هنوز نمی دونم باید برای ازدواجم چیکار کنم ؟ سطح توقعم رو آوردم پایین شد گذشتم . و البته الان بعد چندسال به یک متخصص طب اسلامی مراجعه کردم و گفتند شما اصلا فلان بیماری رو ندارید و این فقط یه مشکل دیگه و قابل حله . البته انقدر در این چندسال اقوال مختلفی شنیدم که دیگه نمی دونم چی درسته چی غلط .
حاج آقا من همیشه سعی کردم مومن باشم . خیلی گناهها و اشتباههای بزرگی هم کردم ولی بیشترش ناامیدی هام بوده . ولی سعیم بر اینه که بنده باشم . نمازمو اول وقت می خونم . نمی دونم این گیرهای زندگیم از چیه ؟ نمی دونم از اعمال منه که باخودم میگم مگه چقدر گناهکارم ... خواهشا راهنماییم کنین .. به خودم بدبینم بخاطر این گیرهای زندگیم . من حتی بخاطر این مشکلاتم و مشغولیتهای فکریم درسم رو نتونستم تموم کنم .

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

اولا که نا امید نباشید سنتان خیلی دیر نشده امکان ازدواج هست .

بکوشید به کلاس هایی برای خانه داری و شوهر داری تشکیل خانواده وجود دارد و حداقل من یکیشان را اندازه ای می شناسم ، موسسه راه روشن ممکن است بتواند اندازه ای به شما کمک کند و حتی در پیدا کردن شوهر هم می تواند کمک کند به آنجا مراجعه کنید و کلاس ها و برناه های آن را شرکت کنید در هر صورت در وضع کنونی شما تاثیر می گذارد و تغییر می دهد در هر صورت از اینجا شروع کنید امیدواریم که نتیجه خوبی بدست بیاورید اگر همت کنید درستان را ادامه دهید خیلی خوب است و یک قدم بزرگ برداشته اید .

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای