پاسخ به سوال در مورد توصیه ها
سوال:
سلام علیکم برای کار مدتی است که در خارج به سر میبرم و توفیق شرکت در جلسات را ندارم. واقفم که زندگی در محیط بی دینی اثر مخرب دارد. لیکن از طرفی برای حل مشکلات تحریم عده ای بایستی در این کارها انجام وظیفه کنند. به دنبال نسخه ای هستم که این کار به هدر رفتن من منجر نشود. خواهشمندم راهنمایی فرمایید. با تشکر

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله،
مسئله اول: غذاي خودتان را بسيار دقت كنيد كه پاك باشد. يكي از دوستان كه زياد به خارج سفر مي‌كرد مي‌گفت ما فكر مي‌كرديم نان در كشورهاي خارجي چون بوسيله كارخانه پخته مي‌شود و دست نمي‌خورد پس پاك است بعد كشف كرديم كه كف ظرفهاي نان را با پيه خوك چرب مي‌كنند. اينگونه دقت‌ها لازم است. براي گوشت نيز دقت بيشتر كنيد ـ گوشتي تهيه كنيد كه مسلمان كشته است و مطمئن شويد. يا اصلاً هيچ گوشت نخوريد.
مسئله دوم: معاشرت شما با آنها در حد لزوم باشد و به رفاقت و هم‌نشيني منجر نشود كه تأثيرات فرهنگي داشته باشد و شما ندانسته تحت تأثير قرار بگيريد. از فيلم‌ها و تلويزيون و امثال اينها در صورت لزوم پرهيز كنيد. در واقع از همه عوامل فرهنگي مخرب خودداري داشته باشيد.
مسئله سوم ـ بكوشيد عباداتان از آنچه در ايران بود بيشتر شود ـ بيشتر قرآن بخوانيد ـ نمازتان را حتماً اول وقت بخوانيد و بكوشيد نمازها با توجه و دقت بيشتري باشد ـ حتماً به امام زمان توسل داشته باشيد هر روز زيارت آل يس را بخوانيد(در اواخر مفاتيح قبل از دعاي ندبه است)
مسئله چهارم: بكوشيد ارتباطتان با ايران و شنيدن مواعظ قطع نشود اين مهم است. راهش را پيدا كنيد. از سايت اين بنده استفاده كنيد اگر بدرد بخور بود گوش كنيد. فقط براي اينكه فراموش نكنيد.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای