پاسخ به سوال در مورد توصیه ها
سوال:
به نام خدا با عرض سلام خدمت استاد گرامی و مسئولین محترم سایت بنده نهی از منکر از بانوان بدحجاب رو طبق شرع بر خود واجب می دانم اما از کید شیطان این کار برای من خیلی سخت است و اصطلاحا اصلا رویم نمی شود و به گونه ای تقریبا خجالت می کشم یا بر خود سخت می بینم که به ایشان تذکر دهم (البته می دانم که آن ها باید خجالت بکشند اما . . .) ( البته این موضوع به طور کل برای بیش تر نهی از منکر ها برای من اتفاق می افتد) بنده بر خود تلقین کرده ام که وظیفه ام است و کار سختی نیست اما کماکان این سختی زیاد و ترس واهی که مرا از عمل واجب دور نگه می دارد در ذهن من وجود دارد. لطفا ضمن دعا برای بنده راهنمایی بفرمایید. با تشکر و التماس دعا

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة الله،این ترس و خجالت طبیعی است و ریشه در کمبود و ضعف ایمان دارد. شما بکوشید بطور جدی چشمتان به نامحرم برخورد نکند آنوقت گاهی که برخورد کرد ممکن است بطوری به غیرت بیائید که شما را وادار به نهی از منکر بکند در هر صورت آدم هرچه از گناه بیشتر و بهتر پرهیز کند ایمان قویتری پیدا می کند و ایمان قویتر ترس و خجالت آدم برای امر به معروف و نهی از منکر را از بین می برد.
2)راه دیگر اینکه یک نمونه از اینکارها را به هر زجر و زحمتی عملی کنید کار برای نمونه دوم سهل تر می شود و همینطور – بنابراین این زجر زیاد همیشه باقی نمی ماند اگر یکبار شکسته شود کار آسانتر می شود.
3)می توانید از امام زمان کمک بگیرید و به ایشان التماس و درخواست کنید.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای