پاسخ به سوال در مورد توصیه ها
سوال:
با سلام و ادب استاد جاودان! بنده 35 سال سن داشته و در کار وکالت هستم. با اینکه قریب به 10 سال از کارم می گذرد مراجعین کمی دارم و حتی از همین مراجعین کم هم نمی توانم پولی بگیرم. متاسفانه به دلیل کمرویی ام نمی توانم در کارم موفق باشم و حتی از موکلینم نمی توانم مثل دیگر وکلا دستمزد بگیرم. پدر و مادرم هر دو با بیماری و تصادف فوت کردند و من تنها زندگی می کنم و چون بنا به اعتقاداتم پول زیاد و بی دلیل از موکلینم نمی گیرم متاسفانه برای هزینه های اولیه ام هم مانده ام. هر چه دعا می کنم و هر چه از خدا می خواهم بالاخره گشایشی در کار یا زندگی ام صورت بگیرد هیچ خبری نیست. مدام فکر خودکشی به سرم می زنه. واقعا درمانده هستم. تو را بخدا منو راهنمایی بفرمایید . می ترسم کار خطایی کنم و خسر الدنیا و الاخره بشوم.

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله ، اولاً باید مسئله کمرویی را معالجه کنید. اگر بتوانید یک روانکاو حاذق پیدا کنید که اگر روانکاو در فن خود متخصص باشد می تواند ریشه کمرویی را کشف کرده و انشاءالله معالجه کنید. مؤسساتی هم هستند که سخنوری در مقابل جمع را تعلیم می دهند اگر آدم شجاعت حرف زدن کامل پیدا کند یک قدم از وضع موجود شما پیشرفت کرده است. من فکر می کنم شما در یک استخر که شنا آموزش می دهند نیز نام نویسی کنید ورزش امید به زندگی و آینده را در آدم تقویت می کند و شما را انشاءالله از این افسردگی و ناامیدی نجات می دهد. و از همه مهمتر شما به نمازتان اهمیت بیشتری بدهید. سعی کنید نمازصحیح و با طمأنینه و اول وقت بخوانید که هم در روحیات شما تأثیر قطعی دارد و هم در زندگی شما انشاءالله
شما روزها یک سوره یس بخوانید و شبها یک سوره واقعه که هر دو در زندگی مالی انشاءالله مؤثر هستند. نتایج را به من خبر بدهید.
من جستجو کردم مؤسساتی که کمرویی را معالجه می کنند از جمله کلینیک تخصصی مشاوره و بهداشت روانی دانشگاه تهران آدرس بزرگراه جلال آل احمد روبروی کوی نصر خیابان دکتر کاردان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. البته توجه داشته باشید که گاه در این مراکز برای معالجه از راههای غیرشرعی استفاده می کنند. شما به این راهها تن ندهید.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای