پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
سلام...مشکل من مادرمه...اهل غیبته و بد اخلاق و زود رنج...جرات نمی کنم اسم یه نفررو بیارم غیبت میکنه یا مثلا قیافشو مسخره میکنه...با ملایمت که تذکر میدم بهم میگه حالا تو شدی مجتهد اعظم و خیلی از دستم ناراحت میشه ..بعضی وقتام باهم دعوامون میشه و من بعدش عذاب وجدان میگیرم ...همش بهم میگه عاقت میکنم...روانی شدم حاج اقا تو رو خدا راهنمایی کنید..ممنون...

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، در هر صورت وقتی ایشان غیبت می کند اخلاقاً لازم است که بگوئید این غیبت است و غیبت حرام است. اما آیت ا... سیستانی این رد غیبت را واجب نمی دانند و شما اگر از ایشان تقلید کنید مشکلی وجود ندارد. آیت ا... خامنه ای هم بعنوان نهی از منکر لازم می دانند و چون در مورد شما شرایط نهی از منکر وجود ندارد لازم نیست مقابله بنابراین اولاً سعی کنید تا ممکن است با ایشان برخورد نداشته باشید و سعی کنید برای خودتان درسی کاری ولو کارهای خیر که حقوق هم ندارد دست و پا کنید که در طول روز در خانه نباشید که هرچه ممکن است برخوردتان کمتر باشد و اگر در خانه بودید بهانه ای درست کنید مثل درس خواندن که کمتر با هم و در یک اطاق باشید که صحبتها به غیبت و تهمت منتهی بشود. در صحبت با ایشان سعی کنید اصلاً دعوا نکنید به هیچ وجه صلاح شما نیست در هر صورت ناراحتی ایشان درست نیست.
شما باید ازدواج کنید انشاء الله هر روز بعد از نماز صبح 129 بار ذکر یا لطیف بگوئید و در طول روز دعای اَسئلُ الله من فضله را زیاد بگوئید و باتوجه انشاء الله مشکل حل می شود.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای