پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
سلام مدتی است مشکلی برای من به وجود آمده ماه رمضان حدود4سال پیش علاقه شدیدی به معنویات و انجام اعمال مستحبی و خواندن کتاب هایه اخلاقی پیدا کردم شب ها در سجده200مرتبه ذکریونسیه میگفتم و تقریبا دائما ذکر یا زکی الطاهر من کل آفت بقدسه.تا آنجا که یادم می آید اجازه نمیدادم لحظه ای غفلت کنم و یا فکرم پرت شود.خیلی خیلی کم صحبت میکردم.اتس عجیبی به قرآن پیدا کرده بودم ...ولی مدت زیادی طول نکشید که دیدم در شب قدر تمام احساساتم را ازدست دادم وبعد از چند روز یک غم بی سابقه و عمیق وارد قلبم شد.این مشکلم ادامه داشت تا اینکه حوزه قبول شدم و سال بعد وارد حوزه شدم.حالم به قدری بد بود که میخواستم انصراف بدهم برای مشورت پیش استاد اخلاقم رفتم و مشکلم را گفتم ایشان گفتند که من باطنم را سوزاندم و به من گفتن تا40روز با امام زمان صحبت کن و روزی 110بار ذکر یاحی یاقیوم بگو.من بعد چند روز که با امام زمان صحبت کردم علاقه شدیدی به همین استادم پیدا کردم(من اصلا هیچ احساسی به هیچ موجودی حتی به پدر ومادرم نداشتم)این علاقه شدید سبب شد من در حوزه بمانم و حتی بر روی درس هایم اثر مثبت گذاشت.اما من فقط به ایشان احساس خاصی داشتم ولی نسبت به دیگران ...هیچ .برای همین دکتر رفتم (ایشان توصیه نکردند بروم )ودارو استفاده کردم متاسفانه داروها فقط یک حس سرخوشی ثابت مصنوعی به قلبم دادند.با عوارض فراوان که یکی از آنها تقریبا کنار گذاشتن درس و حوزه بود(ولی به طور کامل رها نکردم) دکتر به من گفته بود که تا5سال باید مصرف کنم تقریبا فقط1سال استفاده کردم ودیگر دکتر نرفتم چون داشتم نابود میشدم و همه چیز را از دست میدادم. تا کنون هم مشکلم برطرف نشده آیا شما راه حلی برای مشکل من دارید؟
این هم اضافه کنم که از آن موقع تا کنون نمیتوانم قرآن بخوانم و یا حتی نهج البلاغه وهر کتاب اخلاقی دیگر.یعنی وقتی بک خط از قرآن را میخوانم قلبم میگیرد و دیگر نمیتوانم ادامه دهم یا وقتی حکمت نج البلاغه را میخوانم در قلبم نمینشیند و کتاب اخلاقی هم همینطور.

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله

این استاد اخلاق شما کیست؟ و به چه دلیل ایشان را به عنوان استاد انتخاب کردید؟ این ذکری که گفتید را از کجا آورده اید؟؟! اهل این مسائل گفتن هر ذکری را جایز نمی دانند و میگویند صدمات دارد.در واقع گفتن هر ذکری را برای هر کسی جایز نمی دانند،ممکنه شما در سال های اولیه فشار آورده باشید، این نتایج همه برای آن فشار ها می باشد،همه ی کارهای عبادی را بدون نظر و مشورت استاد نباید انجام داد.(باید زیر نظر استاد باشد)

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای