پاسخ به سوال در مورد مسائل عبادی
سوال:
سلام و عرض ادب و احترام خدمت حضرات گرامی و مومن و حضرت آیت الله جاودان حفظه الله .
بنده جوانِ ۳۲ ساله ای هستم که بحمدلله تا به این سن رسیدم نه گناه زنا کردم و نه شرب خمر و نه مواد مخدر و هیچگونه رابطه ای با دختر نداشته ام وهمیشه سعی کردم طبق اصول دینی و اعتقادی م رفتار کنم . طبق دستور حضرت آیت الله العظمی مرحوم قاضی ره و همینطور آیت الله مرحوم بهجت ره ، حدود یکسال و نیم میشه که نمازهام رو اول وقت میخونم یعنی فورا پس از اذان . فقط نمازهای صبح رو با کمی تاخیر و نیم ساعت یا چهل دقیقه دیرتر میخونم . حدود یکسال و خورده ای هم هست هر روز زیارت عاشورا میخونم و نذر کردم تا آخر عمر بخونم و هدیه کردم به امام زمان عج .
پدر و مادرم هم ازم راضی هستن و مشکلی ندارن . هرکاری در منزل باشه انجام میدم ، از تعمیرات و خرید گرفته تا کمک به تمیزی منزل . خواهری هم دارم که فرزند دختر صغیر داره و تا بتونم برای منزلش کمک میکنم و نمیذارم مشکلی براش پیش بیاد .
با این تفاسیر اما خودم خیلی مشکلات دارم و حل نمیشن . کارم رونق نمیگیره . کسی رو برای ازدواج سراغ ندارم . جدیدا هم یک دختری رو پیدا کردم و شناختم و ازش تقاضای ازدواج کردم اما پاسخ منفی شنیدم .
اطرافیان همه میگن باید ازدواج کنی تا خدا روزی و رونق زندگیت رو زیاد کنه ، اما حالا که موردِ سلیقه م رو پیدا کردم اما پاسخ قاطع منفی میده‌ و دلیل واضحی هم نداره .
سوالم از حضور شریف آیت الله جاودان اینه که مشکل من چیه و چرا اتفاق خوشایندی برام نمیفته و در هر کاری اقدام میکنم جواب نمیگیرم ؟ چندین روزه شدیدا دلم پیش این دختر گیر کرده اما پاسخش منفیه .
اون هم پدرش رو در نوجوانی از دست داده و فقط دو خواهر کوچکتر از خودش داره .
نیّت من که خدا هم بهش واقفه ، اینه که هم برای خودش همسر باشم هم برای مادرش کمک حال و برای خانواده ش کمک کلی .
تو رو خدا منو راهنمایی کنید که چکار‌کنم ؟
اگر نیاز به مراجعه حضوری باشه ، حتما‌ و مطمئنا خدمت ایشان میرسم ان شالله .
متشکرم . سلامت و موید باشید

پاسخ:

سلام علیکم ورحمة الله ،

شما استغفار فراوان بکنید برای مشکلات زندگی و ازدواج و ذکر (اسئله الله من فضله) را زیاد و با توجه و از دل انجام بدهید ثانیاً برای اینکه این دعا و استغفار به نتیجه برسد به طور کلی باید از گناه پرهیز کنید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای