پاسخ به سوال در مورد مسائل اعتقادی
سوال:
سـلام؛ بعضی دوستان ایراداتی رو به سخنانِ یکی از سخن‌رانانِ مطرح وارد کردند؛ لطفاً نظرتون رو درباره این دو مورد بگید:
1- ایشون توی بیت رهبری مبحثی رو مطرح کردند با عنوانِ تقدّم ولایت بر عدالت که مثلاً خوارج رو نمونه کسانی دونستند که دچار عدالت‌زدگی بدون ولایت شدند. امّا دوستان در مقابل این استدلال رو مطرح می‌کنند: «مالک اشتر بر مردم مصر ولایت داشت. اما حضرت امیرالمؤمنین (ع) میفرمایند:
ای مردم مصر به فرمان مالک اشتر اگر مطابق معیارهای حق است گوش کنید و اطاعت کنید. نهج‌البلاغه 952/ حضرت امام خمینی میفرمایند: تمام اختیاراتی که برای رسول و امامان در امر سیاست و حکومت ثابت است برای فقیه عادل نیز ثابت است. کتاب البیع ج 2 ص 467 اینجا عدالت شرط و مقدم است.»
2-این جملات ایشان: «رنج اصالت ندارد، اما ما برای ایجاد ارزش افزوده خلق شده‌ایم و این کار نیاز به مبارزه با هوای نفس دارد و مبارزه با هوای نفس هم، رنج دارد/ در میان تکالیف الهی ممکن است از برخی از دستورات خوشمان بیاید، اما اصل دستورات و اصل اعمال صالح ما که باعث رشد ما می‌شود، اعمالی هستند که مخالف هوای نفس ما هستند.» البته همون‌طور که خودشون گفتند به «اصالت رنج» معتقد نیستند.

پاسخ:

سلام علیکم

لطفا سوالتان را از خود شخص بپرسید و از ایشان توضیح کامل بخواهید ؛ ایشان خودشان باید از نظرخویش دفاع کنند. ما چون سخنان ایشان را نشنیده ایم نمی توانیم در این مورد چیزی بگوییم . 

سایت ایشان "بیان معنوی"  است از همان جا سوال خود را بپرسید .

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای