پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی ازدواج
سوال:
سلا علیکم. ماه رجب بر شما و دوستداران اهل بیت مبارک باشد. استاد میخواستم عرض کنم که بنده علاوه بر اینکه دانشجو هستم توفیق دارم در حوزه دانشجویی(فاطمی) مشغول به تحصیل هستم .اما موقعیت ازدواج برای بنده تا به حال که 25 سالم است فراهم نشده است . دعا هم میکنم .سوره یس و ذکر یا لطیف میگویم . اما... . بنده ملاکم تقوا و اخلاق است .میخواستم از شما خواهش کنم که به مسئولین حوزه بفرمایید که کاری برای ازدواج همین دانشجوهای مذهبی که داخل حوزه هستند ،انجام بدهند . اگر این اتفاق بیفتد خیلی خوب میشود .ممکن است شما چنین لطفی را در حق ما دانشجوهای مذهبی انجام بدهید؟ . واقعا لطف میکنید .مثل یک پدر دلسوز و مهربان برای ازدواجمان کاری کنید . خدا به شما کارگزارانش اجر بی منتها عنایت کند . از تهران .

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، شما کارهایتان سوره یس و ذکر یا لطیف ادامه بدهید انشاءالله نتیجه خیر خواهد داشت و فکر می کنم دو ذکر دیگر نیز به این اذکار بیافزائید.
1) اسئل الله من فضله 2) استغفار زیاد و باتوجه و برای دیگران هم این اذکار را می توانید به دیگران هم توصیه کنید.
اینکه مسئولین حوزه در فکر ازدواج دانشجویان خودشان باشند فکر بسیار خوبی است. اما این مسئله ساز و کار مفصل و دستگاه مدیریتی بزرگی می خواهد که هنوز زود است. امیدواریم امکان چنین کاری پیدا بشود. اما یک اصل اساسی در این مسئله لازم است و آن کم توقعی طرفین است که هر روز بیشتر مشکل پیدا می کند.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای