پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی ازدواج
سوال:
من دختر خانمی رو که هم دانشگاهی هستیم بهشون علاقه مند شدم و ایشان هم بنده را دوست دارند ، من هم موضوع رو با خانوادم (مادرم) مطرح کردم که متأستفانه مادرم به هیچ وجه قبول نمی کنن حتی برای نشان کردن و می گن که باید بری سربازی و کار بعدا ازدواج بعدشم این دختررو رو نمیگیرم ، در صورتی که خانواده دختر هیچ مشکلی با سربازی نرفتن و کار نکردن فعلا من ندارن ، اما مادرم به هیچ وجه زیر بار نمیرن ، من هم واقعا علاقهمند به ایشون (دختر) هستم ، موندم چیکار کنم ، ه بار که اسرار کردم حال قلبی مادرم به شدت نامساعد شد حالا میترسم چیزی بگم اگر چه هر چی بگم بازم جواب مادرم منفیه ، خواهش میکنم بگید من چیکار کنم ؟ من به شدت علاقه مند ایشون (دختر) هستم و میخوام که با ایشون ازدواج کنم .

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، با مخالفت مادر نمی توان زندگی خوبی داشت. باید او را راضی کنید نمی خواهم بگویم از نظر شرعی مشکلی دارد بلکه می خواهم بگویم عملاً مادر نمی گذارد زندگی شما قوام بگیرد و دوام بیاورد. پس باید به نوعی رضایت او را بدست بیاورید.
اولاً سعی کنید سطح درسی شما بالاتر برود اگر به کارشناسی ارشد وارد شوید وضع خانه و مادر نسبت به شما فرق خواهد کرد.
ثانیاً استقلال مالی و کار برای شما در این زمینه مؤثر خواهد بود.
ثالثاً که از همه مهمتر است بکوشید نمازتان را درست و اول وقت بخوانید که نماز اول وقت در حل همه مشکلات زندگی بسیار مؤثر است.
رابعاً هر روز یک نماز امام زمان بخوانید دستور آن در مفاتیح آمده و هر رکعت صدبار ایاک نعبد و ایاک نستعین دارد و از ایشان بخواهید دل مادر را نرم کند.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای