پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی ازدواج
سوال:
بسم ا... الرحمن الرحیم. محضر مبارک حضرت استاد جاودان (دام ظله). السلام علیکم و رحمة ا... . اینجانب پسری 21 ساله ساکن شهر تهران دانشجو و دوستدار و محب حضرت مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی (ع)، احساس نیاز شدید به ازدواج کردم و دوستدارم همسر آینده ام یک دختر مؤمنه و متدینه و همچنین محب اهل البیت (علیهم السلام) باشد. از طرفی موانعی همچون: تحصیل، کار و ... نمی گذارد به این نیازم پاسخ دهم. من پدر بزرگوارم را از هر طرقی که بگوئید حتی از طریق امام جماعت مسجد جهت راضی کردنش پیرامون ازدواجم انجام دادم ولی پدربزرگوارم هنوز مخالفت خود هنوز بجد اعلام دارد و متأسفانه فامیل هم همسو با نظر پدرم هستند و از طرفی سنین پر شور جوانی نمیگذارد که از گناه دور باشم. حال سوالم از معظم له این است که شرعاً و اخلاقاً وظیفه من و پدرم پیرامون این قضیه چیست؟

پاسخ:

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند : سلام علیکم و رحمة الله ،

وظيفه ي شما ازدواج است و پدرتان اگر بتوانند بايد به شما كمك كنند ما شرايط اجتماعي هم در اين مسئله دخيل است و پدر قاعدة از نظر شرايط اجتماعي مخالفت مي كنند كه چاره اي نيست.

شما اگر در اين دوران پاك زندگي كنيد خداي متعال آنچه مي خواهيد در مورد ازدواج درباره شما برآورده مي كنند.

شما غذاي خودتان را بطور جدي كمتر كنيد و غذاهاي مقوي نخوريد و ورزش بكنيد امثال ورزش هاي رزمي و كوهنوردي فشار را تخفيف مي دهد.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای