پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی مطالعه
سوال:
سلام به خدمت استاد جاودان
درخواست ارائه منابع مطالعاتی در حوزه فلسفه علم بر اساس اصول اسلامی و همچنین نقدی بر فلسفه علم از نگاه غربی را از استاد گرامی دارم
و همچنین سیر در این حوزه را چگونه ارزیابی میکنید اگر با نیت رد و نقد فلسفه علم غربی و نگاه تکاملی در حوزه فلسفه علم اسلامی و جامعیت بخشیدن ان به تمامی علوم نظری باشد؟
همچنین ایا کار در این حوزه برای جامعه اسلامی مفید است؟
نظر شما برای ورود به رشته علوم تجربی نه برای کسب رفاه مادی بلکه برای ارائه نظریه های فلسفه علم مبتنی بر فلسفه اسلامی چیست

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

شما سال های دراز باید نزد استاد فلسفه بخوانید. و به شکلی بخوانید که آن را کاملاً بفهمید. آن وقت بایستی فلسفه ی علم بخوانید آن هم نزد یک استاد خبیر و مسلمان. که چنین چیزی، نیاز به سال ها زحمت و مقدمات دارد.

شما سنتان کم است و اول راه هستید.

باید درس بخوانید نزد استادی خبیر و مسلمان.

 

عجله نکنید. اگر کسی مقدمات لازم را نداشته باشد، دانشگاه محل خطرناکی است و خیلی زود ممکن است راه خودش را (در آن رشته) گم کند.

شما ابتدا منطق مرحوم شهید مطهری را بخوانید. کتابی کوچک، اما خوب و مفید است.

بعد سایر بخش های مجموعه فلسفه و منطق ایشان را بخوانید، که اینها یک مجموعه هستند. و کتاب های است که برای سال اول رشته الهیات نوشته اند، مواظبت کنید که چیز دیگری را به جای آن اشتباهی نخوانید.

اگر فردِ بزرگتری دانا، در اطرافیانتان دارید می توانید سوالات خود را از او بپرسید. می توانید از قسمت پرسش و پاسخ های همین سایت نیز استفاده کنید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای