پاسخ به سوال در مورد مسائل شرعی
سوال:
سلام علیکم بنده در دوران عقد هستم و مشغول به هماهنگی های مراسم عروسی که در این مورد دو سوال دارم 1- در کتابی سخنی از رهبر انقلاب دیدم که فرمودند تشریفات باعث این میشود که فرد از چشم رسول الله و امام زمان بیفتد، (نقل به مضمون) سوال بنده اینست که حد تشریفات چیست؟ خواهشا مصداقی بفرمایید 2- در اجوبه الاستفتائات در مورد رقص زن برای زن در مجلس عروسی فرموده اند که اگر رقص شهوتی نباشد ایرادی به آن مترتب نمی باشد. خواستم بدانم رقص شهوتی چیست؟

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، مجلس عروسی مجلسی است که گروهی خویشاوندان دعوت میشوند تا در شادی خانواده عروس و داماد شرکت کنند. این مجلس ممکن در یک هتل منعقد بشود و میلیونها تومان خرج آن باشد و ممکن است در یک تالار معمولی با پذیرائی معمولی باشد. مثلاً دو رنگ غذا و چند نوع شیرینی و میوه که برای یک خانوادۀ متوسط معمولاً انجام آن ممکن است.
2- رقص شهوانی یعنی رقصی که شهوت را در بینندگان برمی-انگیزد و این در صورتی است که نقاط حساس بدن بصور مختلف حرکت داده شده و در معرض توجه بینندگان قرار داده میشود. البته من فکر میکنم کمتر رقصی وجود دارد که چنین نباشد و رقص در اصل برای چنین هدفی ایجاد شده است.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای