پاسخ به سوال در مورد مشاوره تحصیلی
سوال:
بسم الله الرحمن الرحیم. با عرض سلام و احترام. ببخشید استاد،من سال 92 از رشته مهندسی برق یکی از دانشگاههای خوب کشور فارغ التحصیل شدم ولی بعد متوجه شدم کار در این رشته مستلزم ارتباط با آقایان،هرچند کم است. همچنین انجام پروژه های کاری، انرژی فکری زیادی می برد و مانع انجام کارهای دیگر مثل مطالعه و رسیدن به خانواده می شود.به همین خاطر از آن موقع تا الان مشغول حوزه دانشجویی و حفظ قرآن شدم.
با توجه به هزینه هایی که از بودجه کشور بابت تحصیلم در این رشته شده و اینکه شاید بتوانم با فعالیت در این زمینه در راه پیشرفت علمی کشور گامی بردارم به نظر شما، آیا وظیفه دارم همین رشته را دنبال کنم؟یا بهتر است وارد حوزه علمیه شوم؟ و یا در رشته علوم قرآن و حدیث در دانشگاه، ادامه تحصیل دهم؟ با توجه به آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان که به زودی قرار است برگزار شود، امکان دارد شرایطی فراهم شود که بعنوان معلم هم بتوانم خدمت کنم. (نکته: من هنوز ازدواج نکردم و معلوم نیست آیا چنین اتفاقی می افتد یا نه و آیا وظایف همسری و مادری که در اولویت یک خانم هست بر من واجب شود یا خیر.).
متشکرم

پاسخ:

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند : سلام علیکم و رحمة الله ،

وظيفه مهم شما ازدواج است و اگر ازدواج هم انجام شد سعي كنيد به درس شما لطمه وارد نشود و اگر بتوانيد به راهي برويد كه بتوانيد معلم بشويد البته بسيار خوبست يك معلم خوب و باسواد براي بچه هاي كنوني كشور بسيار مفيد خواهد بود. بنابراين هم از دانش خودتان استفاده كنيد هم بودجه اي كه براي شما صرف شده نتيجه بخش كرده ايد هم خدمتي به كشور و دين و امام زمان انجام داده ايد- تحصيل در رشته قرآن و حديث هم مي تواند در كنار دانشگاه فرهنگيان انجام بگيرد و كمكار درس دادن شما بشود.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای