پاسخ به سوال در مورد مسائل تاریخی
سوال:
با سلام، خواهشمند است با توجه به داشته های تاریخی، موضوع وجود الزام حکومتی (مبتنی بر احکام شرع) برای آحاد زنان اعم از مسلمان و غیر آن در صدر اسلام (خصوصا دوران پیامبر و امام علی ع) درخصوص رعایت حجاب در آن دوران،مطالب مکفی را ایراد فرمایید با تشکر

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، در آن روزگار فشار خارجی، تبلیغات جهانی بشکلی که امروز علیه اسلام و جمهوری اسلامی وجود دارد که می تواند یک اشکال فرضی را به همه عالم برساند و ما آن را از صد زبان بشنویم وجود نداشته باشد.
و ثانیاً این بی در و پیکری که در خصوص زن بر جامعۀ ما و جوامع امروزه حکومت می کند آن روز وجود نداشته و تقریباً همه جوامع از مقداری از حجاب برخوردار بوده اند. دستورات اسلام حجاب زن را منظم کرده است. البته زنانی که برده بودند یا وابسته به اقلیات های تحت حکومت اسلام بوده اند حجاب طبیعی زنان را داشتند که خود حجاب بود اگر ممکن است به درجه پوشیدگی حجاب اسلامی نباشد. بنابراین حکومت مناسبتی نداشت به این مسئله دخالت کند. در هر صورت بایستی حکومت ابعاد مختلف جامعه را کنترل کند، و آنچه را مصالح جامعه تشخیص می دهد و قانون کشور آن را تأیید می کند، اجرا نماید.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای