راه توبه از گناهان شهواني - نااميد نشدن از رحمت الهي
راه توبه از گناهان شهواني - نااميد نشدن از رحمت الهي

سلام علیکم

 متاسفانه روز گذشته مجدادا گرفتار گناه استمناء شدم و به دلیل اصرار بر این گناه، تقریبا از رحمت خدا نا امید شده ام.تاکنون بارها با عزم جدی اقدام به ترک این گناه کرده ام  اما هر بار شکست خورده ام . ایا برای من راه بازگشتی وجود دارد؟ ایا می توانم به فردی متقی تبدیل شوم؟       با تشکر

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:
سلام علیکم و رحمة الله
دستور این است که اگر صد بار توبه شکستی باز هم توبه کن و تصمیم بگیر . اصولاً لازمه اعتقاد و ایمان به خدای متعال و قیامت این توبه و تصمیم است.
اشکال در شما این است که خودتان تصمیم می گیرید و تصمیم تنها به شکست منتهی می شود. اگر توبه و تصمیم با تکیه و اعتماد و توکل واقعی بر خدای متعال باشد دیگر شکست ندارد. بنابراین هر وقت تصمیم می گیرید بدانید که شما خودتان نمی توانید اینکار را پیش ببرید بلکه باید خدای متعال کمک کند لذا بعد از توبه التماس و دعا و تضرع را ادامه بدهید باید با التماس و تضرع بدرگاه خدا و امام زمان موفق شوید. حال اگر توانستید مدتی طولانی موفق باشید باز هم دست از التماس و در خواست از خدای متعال بر ندارید فقط به این طریق امکان ادامه وجود دارد ولاغیر.
مطلب بعدی اینکه شما چند کار دیگر نیز بکنید اولاً غذای خودتان را کنترل کنید هر چه پیش آمد و هر مقدار پیش آمد نخورید اگر می توانید که باید بتوانید غذا را نصف کنید از نظر کمیت و کیفیت غذایتان پاک و حلال باشد.
نمازهایتان را صحیح و اول وقت بخوانید - هر روز به امام حّی زمان عجل الله تعالی فرجه توسل داشته باشید و زیارت آل یس بخوانید والسلام
.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای