پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
تا جایی که یادم میاد نماز و روزه قضا ندارم و اهل حساب و کتابم. چندساله خواستگارهای مختلفی داشتم ولی هر بار به بهانه های بیخودی به هم خورده .مدتی هست گرفتار گناه شدم و نا امید از اجابت دعا نمی تونم گناه رو ترک کنم.هر بار که عزمم رو جزم می کنم و از خدا برای ترک گناه کمک می خوام انگار شیطان با قدرت و نفوذ بیشتری در وجودم رخنه می کنه این گناه که داره روح و روانمو داغون می کنه خود ارضاییه. از خودم بدم میاد و از خدا شرمندم. اینقدر که حتی روم نمی شه تعقیبات بعد از نماز رو به جا بیارم و وقتی نماز می خونم از خجالت خدا زود تر تمومش میکنم. هر بار که توبه می کنم باز چند روز نگذشته عهد شکنی می کنم.چرا خدا راهی برای ازدواجم باز نمی کنه ؟خیلی سعی کردم سرم رو به کارهایی مثل ورزش ، حفظ قرآن، کار و غیره گرم کنم تا راه نفوذ شیطان بسته بشه ولی نشد که نشد.چه کنم آدم شم؟؟؟

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله ،مسئله شما دوتاست. يكي ازدواج كه تأخير افتاده و ديگري گرفتاري شهوت. راههايي كه براي حل مسئله اول وجود دارد و ما مي‌دانيم كه البته بسيار اندك مي‌دانيم چند راه است شما همه را انجام دهيد ـ اول هر روز بعد از نماز صبح 129 بار ذكر شريف يالطيف بگوييد ـ دوم چهل روز، هر روز يكبار سوره يس بخوانيد براي سلامتي امام زمان ـ سوم يك ختم قرآن بجاي بياوريد و آن را هديه كنيد به حضرت نرجس سلام‌ا... عليها. اميدواريم كه مرحمتي بفرمايند درضمن هر روزاستغفار كنيد. از جمله بعداز نماز عصر هفتاد بار و سعي كنيد با توجه باشد. همه اين كارها را ادامه بدهيد از چهل روز و يك ختم هرچه ممكن است.
راههايي كه براي مسئله گرفتاري شهوت وجود دارد مجموعه راههايي است كه فقط اگر خدا كمك بكند و شما بدقت اجرا كنيد احتمال موفقيت دارد. اين درد،‌دردي است كه فقط خدا مي‌تواند آن را معالجه كند فقط دست بدامن بشويدو التماس به امام زمان بكنيد. اگر مرحمت ايشان را با التماس جلب كنيد، در اين مرحمت نجات شماست. چندكار بكنيد: 1ـ غذاي خودتان به نصف تقليل بدهيد كه يك شرط مهم است 2ـ از هر چيز كه تحريك مي‌كند دوري كنيد صحبت، عكس، فيلم و هرچيز 3ـ نمازهايتان را اول وقت بخوانيد با دقت و صحت بخوانيد و اين هم يك شرط مهم است 4ـ و از همه مهمتر كه در گذشته هم اشاره شد توسل هر روزه به امام زمان صلوات‌ا... عليه و علي آبائه با خلوص و تضرع و اين كار بايد مشكل را حل بكند و شرايط قبلي همه مقدمه بودند.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای