پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
سلام علیکم. با عرض پوزش در صورت تحریک شدن شهوت جنسی، برای جلوگیری از گناه چه کنیم خیلی به این مساله مبتلا به هستم...

پاسخ:
حجت الاسلام والمسلمين جاودان فرمودند: سلام عليكم و رحمة الله
اولاً فکر بدی که شما آن را نخواسته اید فکر به شما تحمیل می شود و کار شیطان است. مثل وسواس برای اهل وسواس. برای ما چنین چیزی گناه نیست و شما گناهکار نیستید. البته چنین افکاری ثمره گناهان گذشته است که اگر کاملاً بخشیده شود این آثار نیز از بین می رود.
از این به بعد دقت کنید که چه وقت هایی این افکار می آید؟ آیا با خوردن فلان غذا یا در محل فلان و منزل فلان شخص؟ آیا با دیدن فلان منظره و فلان فیلم؟ اگر این ها به دست آمد بطور جدی پرهیز کنید. به آن محل نروید، به آن منزل نروید، فلان نوع غذای بازار و ساندویچ یا پیتزای بازار فلان مغازه را نخورید، فلان عکس یا فیلم را نبینید، فلان روزنامه یا مجله را نخوانید و خلاصه همه عواملی که ممکن است تشدید کند یا بوجود آورد از زندگی خودتان حذف کنید. دائماً با وضو باشید و ذکر مبارک « لا إله إلاالله » را با توجه زیاد بگویید.
ضمنا اگر آدم بی باک به نوامیس مردم نگاه کند، اگر آدم بی باک هر حرفی در مسائل جنسی بر زبان بیاورد، اگر آدم هر شوخی و لطيفه اي را بشنود و بگوید، اگر آدم هر فیلم و عکسي را ببیند به بی حیائی می رسد. از همین جا راه معالجه نیز روشن می شود. آدم باید نگاهش کنترل بشود. زبانش و شوخی هایش و فیلم و عکس دیدنش و هر چیز دیگر که به حیا و عفت مربوط است کاملاً حساب شده و کنترل باشد که این ها خود همان توبه است در مرحله اول آن. در اینجا راه افزوده شدن صفت بد بی حیائی بسته شده و اگر آدم بتواند به پشیمانی از گذشته و زاری برای طلب بخشش هم برسد انشاءالله توفیق حل مشکل بی حیائی را پیدا می کند.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای