پاسخ به سوال در مورد مسائل عبادی
سوال:
بنام خدا استاد گرانقدر و عزيز حضرت آيت الله جاودان (حفظك الله) سلام عليكم احتراما بعرض ميرساند عليرغم شهرت فراوان زيارت شريفه آل يايسين در بين مذهبيون علي الخصوص علماء و مادحين، ظاهرا اين زيارت نامه در كتاب مفاتيح الجنان محروم قمي نيامده است. با اين وصف: اولا- آيا اين زيارتنامه شريفه سند جدي و محكمي دارد؟ ثانيا- اگر زيارتي و يا دعا يا مرقومه اي در كتاب مفاتيح نيامده باشد ميتوان آن را بي اعتبار دانست؟ ثالثا- با توجه به فرمايش اخيرتان در جلسه چهارشنبه 10 خرداد 1391 در خصوص توسل روزانه و مدام به حضرت حجت (عج الله) كدام دعا يا ذكر و يا زيارتي در اين خصوص مفيد تر مي باشد؟ با تشكر فراوان از امكاني كه ايجاد فرموديد.موفق و سلامت باشيد. ان شاء الله......

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، زیارت آل یس در مفاتیح اولین زیارت از زیارات امام زمان است و ایشان آن را از احتجاج طبرسی نقل کرده است و این زیارت از توقیعاتی است که از ناحیه مقدسه حضرت ولی عصر صلوات الله و سلامه علیه صادر شده است.
اگر زیارت یا دعائی در مفاتیح نیامده باشد کاملاً ممکن است معتبر باشد تمام دعاها و زیارتهای معتبر در مفاتیح جمع نشده است .پس وجود در مفاتیح دلیل معتبر بودن و نبودن در مفاتیح دلیل عدم اعتبار نمی باشد. من به شما توصیه می کنم که هر روز زیارت آل یس را بخوانید.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای