هنر هفتم و هنرمند معتقد
هنر هفتم و هنرمند معتقد

باسلام.من دانشجوی هنر هستم وفعالیتم در حوزه مجسمه سازی است.اما علاقه اصلی من تئاتر وسینماست ومدتی است در این حوزه مشغول فعالیت هستم.مسئله ای که مدتهاست برای من پیش آمده این است که در روند فعالیت در این حوزه تمرین ها وفعالیت هایی از قبیل گوش دادن به موسیقی حین تمرین در کلاسها،دیدن فیلم های تاریخ سینما که بعضا فضای سالمی ندارند اما برای شناخت سینما لازم است،اتودهای بازی در شرایط خاص و...هرچند من بسیار سعی می کنم تا حدود اعتقادی را رعایت کنم اما احساس می کنم این فعالیتها آثاری روی ناخودآگاه من می گذارند که امکان جبران آن وجود ندارد.اینکه چطور می توان در حوزه هنر فعالیت کرد اما سلامت فکری روحی و  ایمانی را نیز حفظ کرد چگونه ممکن است.خواهش میکنم با عنایت این مسئله را پاسخ دهید.

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:

سلام علیکم و رحمة الله،

مهمترین وظیفه یک مسلمان و معتقد حفظ دین و حدود و مرزهای دینی خودش است و هر جا و هر چیز که اندکی با دینداری تناقضی داشته باشد باید رها بکند و به هیچ وجه شخص مجاز نیست که دین خو را زیر پا بگذارد. من فکر می کنم شما در شمارش مشکلات رشته خودتان خیلی کمتر از آن چه هست گفته اید. شرایط آن رشته تحصیلی کاملاً نامناسب برای یک دختر مسلمان و مؤمن است و اگر کسی بخواد از نظر دینی و اعتقادی سالم بماند ورود به این رشته ها خیلی مشکل است و در شرایط کنونی فکر نمی کنم راه حلی وجود داشته باشد.
 

نتیجه اینکه شما اگر بخواهید ادامه بدهید و وضع همین وضع باشد گرانبهاترین سرمایه های خود را (ایمان) را از دست می دهید یا ضعیف می شود . بطورطبیعی مسئله این مشکل را دارد و آنچه شما آرزو دارید یعنی ادامه این درس ها در عین حال سلامت دین و اعتقاد ، کاملاً غیرطبیعی و نشدنی است و بسیار کم اتفاق می افتد . اگر می-توانستید آن جور موسیقی ها را نشنوید و آن جور صحنه های نامناسب فیلم ها را نبینید با بچه ها کلاس معاشرت نداشته باشید و درس های ناجور اساتید و نوشته های ناجور درسی یا غیره را نخوانید اصولاً در هیچ جمع گناه و کار گناه شرکت نکنید ممکن بود به سلامت این دوره را بپایان برسانید اما اینها بسیار دور از امکان نیست.

من راهی بنظرم نمی رسد واقعاً آنچه شما می خواهید باید یک معجزه اتفاق بیافتد که ممکن بشود.

پیشنهاد می کنم شما هر دو رشته را ترک کنید.

البته سخت است و گذشت می خواهد. انشاء ا... موفق باشید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای