پاسخ به سوال در مورد مسائل عبادی
سوال:
با سلام و دعای خیر
در سایتتان شرایط چله زیارت عاشورا را مطالعه کردم میخواستم بپرسم زنان در زمان عادتشان باسد چه کار کنند با توجه به این که خود زیارت و سجده را که نی توانند انجام دهند
1- نماز هدیه و ریارت را میتوانند بعدا قضایش را بخوانند؟
2-در صورتی که از کسی بخواهند به نیابت از او نمار بخواند میتوان اعمال را انجام داد و در آخر از کسی خواست دو نماز هدیه و زیارت را با هم بخواند؟(تقریبا ناممکن است که از کسی خواست صبر کند و تا اذکار تمام شود نماز هدیه را بخواند دوباره صبر کند زیارت نمام شد نمار بعدی )
3- اگر نتوان از کسی از اهل خانواده خواست که این مار را بکند میشود از د.ستان خواست؟مثلا هر شب را از یکی خواست؟ یعنی حدودا 6 یا 7 نفر مطلع میشوند و این با شرایط اینکه کسی از این جهله اگاه نشود تناقض دارد
4-ودر آخر اینکه اگر کسی نتوانسته شرایطش را کامل رعایت کند مثلا این که بیگانه ای آکاه شده و یک روزش را در زمان عده کسی را پیدا نکرده برایش بخواند چه کار کند ادامه دهد یا از اول شروع کند؟ ایا حرمتی بر نیمه رها کردن چله زیارت عاشورا و از نو شروع کردن هست؟

پاسخ:

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند : سلام علیکم و رحمة الله ،

اگر شما توانایی دارید، چند زیارت عاشورا در یک روز بخوانید تا به ایام عادت نرسد و 40 مرتبه را خوانده باشید، موارد سوال چون در دستور نیامده ما نمی دانیم تا بتوانیم جواب دقیق بدهیم. بهترین راه آن است که شما روزی دو بار انجام دهید. البته سخت است ولی برای کسی که حاجت بزرگی دارد چاره ای ندارد.

4- از اول شروع کند و حرمتی هم وجو ندارد.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای