پاسخ به سوال در مورد مسائل اعتقادی
سوال:
بسم الله
سلام علیکم.
بنده از مدت ها پیش تصمیم گرفتم که در مورد امور دنیایی برای خودم دعایی نکنم و بجایش برای امام زمان و تعجیل در فرج ایشان دعا کنم. بنابراین هر بار موعد و مکان استجابت دعا بود یا ختم قرآن یا نذری برمیداشتم نیت اصلی را امام زمان و تعجیل در فرج ایشان قرار می دادم. اما یکی دو سال اخیر مشکلات و اتفاقات زیادی پیش آمد که من این عهدم را فراموش کردم و گاهی برای مشکلات دنیوی خودم ختم و نذر و ... برمیداشتم. تا اینکه دوباره یاد عهدم افتادم و از طرفی بخاطر اینکه مسائل شخصی و خانوادگی ام هم خیلی برایم مهم بود فکر میکردم لازم است مستمر به نیت آن مساثل هم دعا کنم تا استجابت شود. اما بعد تصمیم گرفتم برای هر مشکلی از مشکلاتم یک نذر یا ختم به نیت امام زمان و تعجیل در فرجشان بردارم و بجایش از ایشان که دعاهایشان مستحاب است بخواهم برای مشکل شخصی من دعا کنند.
اما حقیقتش خیلی نسبت به این کاری که انجام میدهم مردد هستم و نمیدانم کار درستی است که با امام زمان اینطور بده بستان داشته باشم یا نه. و اینکه با وجود اینکه تعجیل در فرج واقعا و قلبا هم بزرگترین خواسته ی درونی سخصی من است ولی باز وقتی دعا را میخوانم یا ذکر میگویم بیشتر متوجه آن حاجت دنیوی خودم هستم تا امام زمان و خیلی خجالت می کشم...
نمیدانم چه کار کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید.

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،
چاره ای نیست جز خجالت کشیدن ادعای بزرگی کرده بودید نتوانستید عمل کنید خواسته شما خواسته اولیاء خداست و آنها از همه چیز گذشته اند .

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای