پاسخ به سوال در مورد مسائل اعتقادی
سوال:
سلام بسیاری از علمای شیعه از جمله امام خمینی اجازه ازدواج قبل از ۹ سالگی و بهره گیری جنسی از کودک و حتی شیر خواره را به صورت تفخیذ و ... صادر کرده اند . با توجه به اعتقاد آقایان که احکام اسلام فراتر زمان و قبیله و .. میباشد و در عالم تکوین و در واقع در روح و نفس انسان اثر میگذارد .حال که این عمل در پیشگاه اسلام مباح است پس خللی در روح و نفس او ایجاد نمیکند چون حرام نیست ودر نتیجه قبحی ندارد. ونیز با توجه به علم مرجع و مجتهدین صادر کننده این حکم قاعدتا قاعده ی لا ضرر و لا ضرار بر این حکم منطبق نبوده که آن را حرام نکرده اند . آیا واقعا اسلام دین حقیقی و درستی است ؟ آیا قبح این عمل از همجنس گرایی و زنا و هر عمل شنیع در نزد شما کمتر است ؟ خود شما میتوانید بالای منبر این حکم را برای مردم بخوانید ؟ اگر کسی مثلا در پوشش ظاهری حجاب را رعایت نکند گناه مرتکب شده ولی کسی که با نوزاد و کودکی ازدواج کند و از او بهره گیری جنسی به شکل مجازی که گفته شده نماید گناهی مرتکب نشده ؟ راستش از وقتی این حکم رو شنیدم تصمبم گرفتم خیلی بیشتر راجع به همه چیز فکر کنم . شما هم فکر کنید . با تشکر

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

به نظرم یکبار دیگر هم این سوال در سایت مطرح شده بود ایا شما بودبد؟در هر صورت این سوال و مسئله اولین بار در شبکه های وهابی مطرح شده است و بعد از شبکه های مخالف ان را به صورت عمومی  انتشار داده اند.

ان ها زحمت کشیده اند و گشتند و جست و جو کردند ودر سراسر فقه شیعه یک مسئله مشکل پیدا کردند و برای اشکال کردن مطرح کردند و به خاطر آن غوغا به پا کردند.

ایا شما این سوال را خودتان یافته اید یا از این شبکه ها اموخته اید؟

در زمینه این  مسئله اصلا حتی یک حدیث نیز در کتاب های شیعه وجود ندارد.

مساله بدین شکل است که پدر و ولی میتواند دختر غیر بالغ خودش را به ازدواج کسی درآورد و اگر ولی، چنین اختیاری دارد در صورتی است که مصلحت آن دختر را مراعات کند و گرنه ولایت از او سلب میشود و و لایت نخواهد داشت، ولایت فقط در فرض مصلحت فابل اجراست حال از شما سوال میکنیم مصلحت است که یک دختر ۵ ساله ۶ ساله در اختیار یک مرد بزرگسال نره غول قرار داده شود که او بتواند از آن دختر استفاده های جنسی ببرد آیا چنین سخنی در مخیله ی یک عاقل میتواند عبور کند!؟

پدر عاقل یعنی پدری که ولایت دارد چون اگر عاقل نباشد اصلا ولایت نخواهد داشت.

اصلا ممکن است آیا چنین پدر عاقلی دختر ۵ یا ۶ ساله خودش را به اختیار یک مرد نره غولی قرار دهد که او‌ با بدن لخت با این بچه رفتار کند، هر کار دلش میخواد جز بهره وری نهایی جنسی که اگر آن کار را بکند او برای همیشه حرام میشود و اگر لطمه ای به دختر وارد شود دیه یک قتل به گردن او می آید.

پس ببینید مساله کاملا فرضی است یک فرض بسیار نادر که اتفاقش تنها از یک پدر غیر عاقل و یک شوهر غیر طبیعی ممکن است این فرض در عالم خارج مثلا در کشور ما یک در یک میلیون ممکن است اتفاق بیفتد دشمن یک مساله فرضی و بسیاربسیار نادر را چماغ کرده است علیه فقه شیعه!!! اما در مقابل، در نهایت مهربانی کوشیده اید که فساد حاکم بر غرب را که از در و دیوار آن دیار فرو میریزد نادیده بگیرید و کم و کوچک بدانید. آیا نمیدانید کشتی هایی که از فیلیپین و تایلند دخترانی را بعنوان کنیز به عربستان می آورند؟ نه کسی از آن خبردار میشود و نه ناراحتی امثال شما را به بار می آورد! آیا نمیدانید در مجلس انگلستان مسئله همجنس بازی به دلیل اینکه امار نشان میداد ۳۰ درصد مردم کشور طرفدار این مسئله هستند و بدان گرفتارند تصویب شد .

آیا شما امار های تجاوز جنسی در کشور های اروپایی و امریکایی نمی دانید؟

بنا بر گزارش «اداره آمار دادگستری ایالات متحده»، به طور متوسط در هر سال 288.820 آمریکایی که 12 سال یا بیش‌تر سن دارند، مورد تهاجم و تجاوز جنسی قرار می‌گیرند، یعنی یک نفر در هر 1.8 دقیقه. در این میان، افراد زیر 30 سال، در معرض بیش‌ترین خطر تجاوز قرار دارند، به طوری که 69 درصد از قربانیان تجاوز جنسی در آمریکا بین 12 تا 34 سال سن دارند؛ 15 درصد 12 تا 17 سال و 54 درصد، 18 تا 34 سال. آمار تجاوز میان شهروندان 35 تا 64 ساله، 28 درصد و میان شهروندان بالای 65 سال، 3 درصد است

تجاوز جنسی علیه کودکان نیز در آمریکا وضعیت وحشتناکی دارد. آمار وزارت بهداشت و خدمات انسانی این کشور نشان می‌دهد به طور متوسط سرویس‌های حفاظت از کودکان، هر 8 دقیقه، اسناد قطعی یا شواهدی قوی پیدا می‌کنند که نشان می‌دهد یک کودک مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است، یعنی 63 هزار سوءرفتار جنسی علیه کودکان در هر سال. 34 درصد از این کودکان کم‌تر از 12 سال سن دارند و 66 درصد از آن‌ها بین 12 تا 17 سال.

 

ایا امار کودکان حرام زاده در کشور های اروپایی را می دانید؟

جالب تر آنجاست که خود این تمدن آمار رسمی زنازادگان سرزمین خود را منتشر می کند!

در صفحه ی 14 گزارشWorld Family Map 20144، به موضوع ازدواج و هم باشی و این که در بسیاری از کشورها به دلایل متعدد هم باشی جایگزین نهاد ازدواج شده است اشاره می کند.

صفحه ی 18 این گزارش به موضوع فرزندانی که خارج از تعهد رسمی ازدواج به دنیا آمده اند و به عبارتی زنا زاده هستند اشاره می کند.

و در ادامه نمودار آمار زنازادگان (فرزندانی که خارج از تعهد رسمی ازدواج به دنیا آمده اند) کشورهای مختلف را ارائه می کند.

به عنوان نمونه 41 درصد کودکان آمریکایی، 55 درصد کودکان نیوزیلند، 84 درصد کودکان کلمبیا و 56 درصد کودکان فرانسه نا مشروعند و توسط زوجینی که به شیوه ی هم باشی با یکدیگر زندگی می کنند به دنیا امده اند.

متاسفانه ما نتوانستیم امار کاملی از انچه بر سر بچه های خردسال ،دختر یا پسر ،در تجاوزات جنسی اتفاق می افتد ،به طور کامل ب دست اوریم،شما کمی در این زمینه فکر کنید و جست و جوی بیشتری بکنید،شاید بتوانید از انچه ک در تمدن محبوبتان اتفاق می افتد خبری ب دست اورید.

در پایان خوب است این نکته را  بدانید که مرسوم در جوامع شیعه این است که ازدواج با دختر نابالغ به منظور محرم شدن با مادر ان کودک انجام میگیرد.نه چیز دیگر

خوب است شما نظر مراجع را در این موضوع بدانید

 نظر مقام معظم رهبری :

و اما مقصود از «جواز استمتاع» اين است كه دليلی بر حرمت آن نيست يعنی فقيه، دليل و حجت شرعی بر فتوا دادن به حرمت نيافته است و نه اينكه اين عمل شرعاً مطلوب و نيكو باشد و اين چيزی است كه بسياری از فقها از مذاهب اسلامی می‌گويند، موارد زيادی از مسائل است كه در عين جايز بودن و دليلی بر حرمت آن نبودن، كسی آن را مرتكب نشده است.

همچنین بخوانید نظر آیت الله منتظری را در این باره :

".و ازدواج با "طفل غیر قابل استمتاع زن و شوهری" صحیح نیست، مگر این که مدت را طوری قرار دهند که قابلیت استمتاع وجود داشته باشد، مثلا ده سال و بیشتر.و آن هم باید ولیّ طفل به مصلحت بداند.و معمولا فقها همین را می گویند.

و همچنین بخوانید نظر ایت الله مکارم را در این باره:

ازدواج زیر 13 سال تا زمانی که دختر به حد عقل نرسد مجاز نیست.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای