احکام الهی به نفع آقایان و به ضرر بانوان!؟
احکام الهی به نفع آقایان و به ضرر بانوان!؟

سلام یک شبهه ای در ذهن من و خیلی زنهای دیگه هست که اگر ممکنه توضیحی بفرمایید  چرا حکمهای الهی ی که درباره زن و مرد بیان شده  بیشتر به نفع مردان است تا زنان  شاید ده درصد این احکام به نفع زنان باشد و مشکلات زندگی زنان از مردان به مراتب خیلی بیشتر هست اینکه زن باید اجازه بگیره از شوهر اینکه زن باید مطیع باشه  اینکه زن باید بچه داری کنه اینکه زن ضعیف تراز مردان هستش اینکه حق تعدد زوجات برای مرد هستش اینکه آزادی مردان از زنان خیلی بیشتر هستش اینها چیزهایی است که باعث شده اغلب زنان خود را بدبخت بدانند خوب ما اغلب از زبان روحانیون دلایلی را شنیده ایم منتها آن دلایل نتوانسته مارا قانع کند  لطفا این شبهه ذهنی مرا برطرف کنید

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:
سلام علیکم و رحمة الله
اولا بدانید این زندگی و بالا و پایین آن جز یک امتحان نیست. همه چیز در این دنیا امتحان آدمی است اگر پادشاه باشد یا گدا اگر مریض باشد یا سلامت اگر ثروتمند باشد یا فقیر اگر زن باشد یا مرد که همه می تواند تقدیر الهی باشد وسیله ای برای امتحان است . زندگی اصلی ما که بر اساس عمل ما و اخلاق ما و افکار ماست در جهان دیگر است. آن سعادت دیگر به زن یا مرد بودن مربوط نیست تنها به عمل و اخلاق و افکار ما وابسته است . اگر در آن عالم که ابدی است شما پادشاه باشید سعادتمند باشید غرق در راحت و لذت باشید به خود انسانی شما مربوط است نه به زن یا مرد بودن نه به سیاه یا سفید بودن و امثال اینها که همه عوارض انسانیت هستند نه اصل و ذات آن
ثانیاً زن یک انسان آزاد عاقل و صاحب شعور و توانایی است و می تواند همه زندگی خود را آنطور که می خواهد بسازد اگر به کم قناعت کند خود کرده اگر بیشتر بکوشد خود کرده است البته در طول تاریخ در بسیاری از اوقات زنان در زیر ستم مردان بودند اما باز این هم به همت خودشان قابل رفع بوده و هست . احکام زن و مرد در اکثر اوقات یکسان است و علاوه بر آن یک دستور ات و احکام خاص برای مردان است از جمله جهاد و وظیفه مدیریت کل خانواده یک دستور خاص برای زنان از جمله شوهر داری و مدیریت داخلی خانه پس نه اینطور است که تنها یک وظایف علاوه ای زنان دارند و مردان راحت هستند.تعدد زوجات برای مردان شرایط دارد و آزاد مطلق نیست – بچه داری وظیفه واجبی برای زن نیست و می تواند برای اینکار از شوهر خویش حقوق درخواست کند- زن در یک یا دو مورد از مرد خویش بایستی اطاعت کند نه در همه چیز- آزادی مردان از زنان بیشتر هست یعنی چه؟ توضیح بفرمایید و نمونه های آن را مشخص بکنید.
اگر آدمی بتواند به نقشه جامع ساختمان عالم و آدم دست پیدا کند می بیند اینکه زن را با این خصوصیات خلقت کرده اند و مرد را با آن خصوصیات بهترین صورتی است که ممکن است. در آن صورت خواهد فهمید این لطافت ها و ظرافت ها که در ساختمان زن است اگر نبود به جای آن استحکام بنیه بدنی بود و عضلات قوی بود  جهان برقرار نمی ماند و دو مجود خشن چگونه می توانستند بایکدیگر تا بشوند ویک خانواده را تشکیل بدهند. در آن صورت می فهمید که تعدد زوجات صحیح است و این که زن نمی تواند بیش از یک شوهر داشته باشد در نقشه جامع عالم و آدم درستترین فرض ممکن است خالق آدم و عالم چون هیچگونه نیازی به این موجودات نداشته آنها را در بهترین صورتی ساخته که نفع آن ها در آن بوده است و ثمرات آن در زندگی بعدی که بخش اصلی زندگی است بهتر و بیشتر در می یافته اند.
در این جا بیشتر از این نمی توان توضیح داد بهتر که شما را به دو کتاب خوب راهنمایی کنم . آنها را بدقت بخوانید و بخواهید که بفهمید . آدم اگر گناه نکند می تواند چیزهای بیشتری بفهمد  و هرچه بیشتر از آلودگی پرهیز کند فهم بیشتری خواهد یافت:
1-نظام حقوق زن در اسلام – استاد شهید مرتضی مطهری- انتشارات صدار
2-زن در آیینه جلال و جمال – استاد جوادی آملی – انتشارات اسراء

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای