زندگي در محيط و خانواده ي غير مذهبي
زندگي در محيط و خانواده ي غير مذهبي

 بسم الله الرحمن الرحیم
من در خانواده ای متولد شدم که نسبت به برخی از احکام دینی بی اعتنا هستند.اصلا احتیاجی به مراجعه به هیچ روحانی نمی بینند و از پیش خود احکام دین را عمل می کنند.چون تمام اقوام هم این گونه هستند هیچ گونه مشکلی در این زمینه ندارند.بعضا اقوام جلوی ما بی حجاب تردد کرده و بعد هم نماز می خوانند و از این جهت هم مشکلی ندارند!
تقریبا تمام آنها ماهواره دارند و بعضا حتی با پول ربوی و قمار هم مشکلی ندارند.
چون در زمینه سیاسی با انقلاب مشکل جدی دارند هر کسی که کوچکترین تاییدی نسبت به انقلاب کرده باشد را هم نمی پذیرندو چون مقابل ظلم جمهوری اسلامی (به زعم خویش)سکوت کرده خائن است.اگر هم بحث در بگیرد چند مشکل دارم اولا بحث دینی را به مسایل سیاسی می برند و یا به بنده تهمت تحجر می زنند و وقتی کمی با خانواده بحث می کنم مادر یا پدرم به شدت دلگیر شده و حالشان بد می شود
مثلا مادر من وقتی من ریش می گذارم با من بد برخورد می کند و می گوید (ازت ناراضی ام.آیا ریش گذاشتنت این قدر مهم است)و برای موارد کوچک این گونه می شوند و اصطحکاک داریم من هم برای اینکه هر روز با هم درگیر نشویم و دائما با هم کدورت پیدا نکنیم،کتابهای مذهبی مفید حتی بعضا شهید مطهری را پنهانی می خوانم یا بدون اینکه به آنها بگویم به جلسات مذهبی میروم.حتی وقتی که به شاه عبدالعظیم می روم هم احتمالا آنروز را با من اوقات تلخی می کنند.
اگر می شود راهنمایی کنید تا بتوانم آنگونه که خدا می پسندد با آنها برخورد کنم و با عقاید درست زندگی کنم

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:
سلام علیکم و رحمة الله
کار شما یک مجاهدت است یک جهاد است بر این راه پایدار و مستحکم بمانید و استقامت کنید انشاءالله مورد نظر امام زمان صلوات الله علیه خواهید بود، چند کار بکنید:
اول: در هر صورت بکوشید با خانواده برخورد نداشته باشید. بحث نکنید و حتی در مجلسی که آنها هستند و ممکن است به برخورد و درگیری بیانجامد شرکت نکنید، در حد مقدور و گرنه سکوت کامل کنید.
دوم: ارتباطات خودتان را با مراکز مذهبی مستحکم کنید البته با توجه به اینکه با پوشش کامل عمل کنید بطوری که پدر و مادر که مهم هستند نفهمند.
سوم: اطلاعات دینی و سیاسی خودتان را بالا ببرید البته با حساب و کتاب نه با خواندن هر چیزي
چهارم: بکوشید سطح تحصیلاتان را به بهترین صورت بالا ببرید مثلاً در درس شاگرد اول بشوید.
 موفق باشید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای