جلسات سال 99
  • شب ششم محرم 99/6/4

    عرض کردیم که حضرت حسین علیه الصلاه و السلام فرمودند خروج من علیه دستگاه دولت اموی خروجی است برای امر به معروف و نهی از منکر. عرض کردیم که اولین منکر چه بود. اولین منکر یک بدعت بزرگ بود که تا آن روز اتفاق نیفتاده بود.
  • شب پنجم محرم 99/6/3

    فرمایش امیرالمونین در نهج البلاغه است که الصَّلاه قُربانِ کُلِّ تَقِی. نماز وسیله تقرب است. یعنی همه کسانی که به قرب خدا رسیده اند، از راه نماز رسیده اند.
  • شب چهارم محرم 99/6/2

    مرحوم جد ما به این دالان آمده و بساط نمازش را پهن کرده که مزاحم اهل خانه نباشد. آنها خواب هستند. با گریه من از خواب بیدار نشوند و اذیت نشوند.
  • شب سوم محرم 99/6/1

    اما خب اگر آدم سنش کم باشد و حمد و سوره اش غلط باشد به زودی می تواند درست شود. خیلی طول نمی کشد. پس یک نماز تمام، یک وضوی تمام دو سه ساعت وقت می خواهد.
  • شب دوم محرم 99/5/31

    هرنمازی که شما می خوانی، قوی تر می شوی. متاسفانه این نمازهای ما اینطوری نیست. لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ. حالا هر خوبی دیگر را شما می توانی جای لَئِنْ شَكَرْتُمْ بگذارید. بفرمایید لَئِنْ صَلَّیتُم. اگر نماز بخوانید ما شما را می افزاییم. شما را. یعنی شخصیت شما را. هیچ چیز او را خورد نمی کند.
  • شب اول محرم 99/5/30

    اگر کسی علاقه به خواندن سوره یس داشته باشد عاقبت به خیر می شود. اگر هر روز بخواند عاقبت به خیر می شود. فقط یک نکته است که قبلا هم عرض کرده بودیم.
  • جلسه شام عید غدیر 99/5/18

    امروز، امروز. کافران از دین شما ناامید شدند. امروز من دین شمارا کامل کردم. این کامل کردن مربوط به چیست؟ ما نماز را می دانیم.
  • جلسه شب عید غدیر 99/5/17

    حالا باز هم عرض می کنیم این عید، عید ما که نیست. عید شماست. یعنی بیشتر از اینکه به ما منصوب باشد، به شما منصوب است. اگر ما شیعه بودیم، خب عید ما هم بود. من جرئت نمی کنم حتی دوستدار هم بگویم.
  • جلسه ظهر شهادت امام کاظم (علیه السلام) 99/1/1

    اولین چیزی که آدمی در بهای انجام نماز درست، باید بدهد این است که گناه نکند! گناه نکند! اگر توانست صد درصد گناه نکند این خواهد توانست که وظائف واجبش را درست انجام بدهد! درست انجام بدهد!
  • جلسه چهارشنبه 99/12/13

    اگر توانست تمام این عمر را از خیرات پر کند، از خدمت، از هدایت، از نماز، خب سود کرده. اگر این عمر را داده و چیز به درد بخوری نگرفته، [یعنی] همان چیزهایی که عرض کردم، خدمت، عبادت، کمک به مردم. تحصیل علم، چیزی در برابر این عمری که از او گذشته به دست نیاورده.
  • جلسه چهارشنبه 99/12/6

    در بعضی از روایات دارد در هر نماز. هر نماز که بلال اذان می گفت و دنبال پیغمبر می آمد، ایشان در خانه امیرالمومنین می آمد و اهل این خانه را صدا می کرد که برای نماز بیایند. با عنوان السلام علیکم یا اهل البیت و بعد هم آیه تطهیر را برای آنها می خواند.
  • جلسه چهارشنبه 99/11/29

    خدای متعال ما را در این عالم خلق کرده و برای ما عمری معین فرموده.و این عمر را یک سیر دانسته است.تمام مدتی که شما عمر می کنی، در حال سیر هستی. چه بدانی، چه ندانی. چه توجه داشته باشی، چه توجه نداشته باشی. چه به این سیر ایمان داشته باشی، چه نداشته باشی. در هر صورت انسان در طول عمرش در یک سیر است.
  • جلسه چهارشنبه 99/11/22

    اگر شما اراده بینهایت بکنید، پای اراده بینهایت شدنت بایستی، بینهایت می شوی.
  • جلسه چهارشنبه 99/11/8

    عمر شما، سرمایه شماست. هر لحظه عمر خودت را داری مصرف می کنی. مصرف می کنی. هر لحظه عمر خودت را داری مصرف می کنی. اگر سود بردی، خب سود بردی. اگر مصرف نکردی و سود نبردی، چه می شود؟ ضرر می شود.
  • جلسه چهارشنبه 99/9/12

    حق تقوا این است که اصلا هیچ، هیچ کاری، هیچ چیزی جز طاعت نداشته باشید. هرکاری می کنید، اطاعت باشد. این می شود حق تقوا.
  • جلسه ظهر شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) 99/8/4

    قیامت یک روزی است که تو مومنین و مومنات را مشاهده خواهی کرد. مومنین و مومنات را. چون ایمان آن ریشه نور است.
  • جلسه شب شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) 99/8/3

    آدم گرفتار گناهش می شود. مگر اینکه جبرانش کند. مگر اینکه جبرانش کند. اگر جبران کنی، خب هیچ مشکلی نداری.
  • جلسه چهارشنبه 99/6/19

    پاکی های عملی، پاکی های موهبتی مثل پاکی ماه رمضان و ماه محرم با هم جمع می شود و به پاکی نفس و جان آدم تبدیل می شود.
  • جلسه چهارشنبه 99/4/18

    وقتی انسان قدرت اداره خودش را طبق فرمان عقل به دست بیاورد می تواند به قدرت اداره جهان هم برسد. ببینید در میان این نیروها نیروی عقلانی انسان است که درواقع برترین این نیروهاست.
  • جلسه چهارشنبه 99/3/7

    انسان یک قدری دارد. حیوانات یک قَدَری دارند. فرشتگان یک قَدَری دارند. هر کدام به قَدَر خودشان خلق شده اند. حد و اندازه تعیین شده از طرف خداوند تبارک و تعالی. مخلوق خدا هستند. هر کس قَدَر خاص خودش را دارد.