روش تبلیغ - درس نحو
روش تبلیغ - درس نحو

باسلام و آرزوی صحت و تندرستی برای استاد ارجمند
حتما با سیستم حوزه علمیه سفیران هدایت قم که بصورت 5ساله و با هدف تبلیغ راه اندازی شده است آشنا هستید از آنجا که مدت زمان کمی برای خودسازی و بستن بار علمی وجود دارد سوال من در خصوص نحوه یادگیری و تسلط بر احکام است البته در سال اولی که گذشت کتاب آموزش فقه استاد فلاح زاده را گذرانده ایم و در آینده قسمتهای از کتب الموجز - الوسیط و دروس تمهیدیه را تحت عنوان اصول فقه مبخوانیم -اما از آنجاییکه تعهدا باید به تبلیغ برویم و اکثر سوالات مردم را احکام تشکیل میدهد چنانچه توصیه خاصی ذر اینخصوص {و یا کلا عمل تبلیغ } دارید بفرمایید

2-ضمنا میخواستم بدانم آیا چنین حدیثی داریم که هر کس نحو زیاد بخواند قسی القلب میشود؟

باتشکر

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:

سلام علیکم و رحمة الله موفق باشید.

این بنده بکلی با این طرح مخالف بوده ام زیرا با پنج سال آدم آمادگی لازم برای تبلغ دین را پیدا نمی کند . در تبلیغ یک حداقل از قوت علمي و تقوی لازم است که با چند سال اندک، تحصیل آن مشکل است. شما سعی کنید بعد از این دوره درس را ادامه بدهید و کامل کنید.
شما اگر کتاب های استفتائات مراجع را در دست داشته باشید در کنار رساله می توانید به خیلی از مسائل مردم جواب درست بدهید و هر جا را هم که یقین ندارید و نمی دانید از دفتر مرجع از شخص مطمئن سوال کنید.

اینکه حدیث مورد نظر از امام معصوم علیه السلام صادر شده باشد روشن نیست و این بنده تا بحال آن را نشنیده ام. اما مطلب آن می تواند درست باشد زیرا نحو اگر چه لازم است و بدون آن قرآن و سنت فهمیده نمی شود اما توقف و غرق شدن در آن غفلت است و موجب قساوت خواهد بود.
لزومی هم ندارد آدمی تمام عمر و وقت خود را در علم نحو مصرف کند.
نحو وسیله است پس نباید همه چیز در وسیله مصرف بشود بلکه باید به مقصد پرداخت و آن شناخت اسلام صحیح است.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای