قصص انبیاء و رسالت نبی اکرم
قصص انبیاء و رسالت نبی اکرم

باعرض سلام

چرادرقرآن کریم مکررا داستان قوم های خاصی مثل حضرت نوح وصالح و..........تکرارشده است؟ چگونه حضرت محمد(ص) قبل ازاینکه به پیامبری برگزیده بشوند به عبادت خداوند مشغول بوده اند درحالیکه مردم عرب بت پرست بوده اند آیا پیامبرفطرتا اینگونه خلق شده بودند؟

حجت الاسلام و المسلمين جاودان فرمودند:

سلام علیکم و رحمة الله

قرآن کتاب موعظه است : " هذا بیان للناس وهدی و موعظة للمتقین "( آل عمران / 138 ) " یا ایها الناس قد جائتکم موعظة من ربکم و شفاء لما فی الصدور " ( یونس / 57 ) " وجائک فی هذه الحق و موعظة و ذکری للمومنین " ( هود / 120 ) قرآن تذکر و ذکری بیدار باش و هشدار است : " ان فی ذلک لرحمة و ذکری لقوم یومنون " (عنکبوت / 51 ) " کتاب انزل الیک فلا یکن فی صدرک حرج منه لتنذر به و ذکری للمومنین " ( اعراف / 2 ) " انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون " ( حجر / 9 ) " سورة انزلناها و فرضناها و انزلنا فیها آیات بینات لعلکم تذکرون " ( نور / 1 ) و در هر موعظه و تذکر و بیدار باش تکرار اصل است . گاه یک سخن یک بار که شنیده می شود جای واقعی خود را نمی یابد اما ممکن است که در اثر تکرار اثر بیابد و تأثیر کند و این سّر اصلی تکرار در قرآن کریم است .

پیامبر اکرم در چهل سالگی به مقام رسالت رسیده اند نه نبوت در نهج البلاغه کلامی از امام امیرالمومنین علیه السلام نقل شده که به وضوح به این مطلب تصریح می کند که ایشان از بدو کودکی در تحت تعلیم و تربیت الهی بوده اند و این چیزی جز نبوت نیست : " و لقد قرن الله به صلی الله علیه و اله من لدن أن کان فطیماً اعظم ملک من ملائکته یسلک به طریق المکارم و محاسن اخلاق العالم لیله و نهاره " ( خطبه / 192 ) : از همان لحظه ای که پیامبر اکرم را از شیر گرفتند خداوند بزرگترین فرشتۀ خود را مامور تربیت پیامبر کرد تا شب و روز او را به راههای بزرگواری و راستی و اخلاق نیکو راهنمائی کند . یعنی نبوت از ابتدا با ایشان همراه بوده اما در چهل سالگی به رسالت رسیده اند یعنی ماموریت یافته اند که دانسته های خود را به مردم برسانند.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای