سلام علیکم
در کتاب شرف بحارالانوار ج5 ص285و286و287روایاتی آمده مبنی بر اینکه ولد الزنا داخل بهشت نمی شود چون بهشت طاهر و مطهر است و او رجس است و اینکه در ولد الزنا هیچ خیری قرار داده نشده.
از طرف دیگردر قرآن کریم آمده که (لا تزروا وازره وزر اخری) و روایات متعددی که با این دسته از روایات تعارض دارند.
نحوه جمع این دو دسته از روایات به چه نحو است؟
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:
پاکی تولد يکی از مقتضيات سعادت است و ناپاکی تولد يکی از مقتضيات شقاوت . حلال زادگی حتماً آدمی را خوشبخت نمی کند. يعنی به عنوان علت تامه عمل نمی کند, و نيز حرام زادگی کار علت تامه ندارد؛ و حتماً آدمی را بدبخت و جهنمی نخواهد کرد. بنابراين اگر با حلال زادگی ساير شرائط جمع شد و مانعی وجود نداشت اثر می کند. مثل اينکه اگر شما يک کبريت داشته باشيد آتش بپا نخواهد شد. نياز به هيزم و نفت و هوای آزاد و ... دارد تا بتوان با آن آتشی به پا کرد. در مقابل حرام زادگی نيز اگر با ساير شرائط همراه باشد تأثير قطعی دارد و اگر نباشد نه! البته در ميان عوامل گمراهی و شقاوت اين عامل, عامل مهمی است. چنانچه عامل محيط نيز عامل بسيار مهمی می باشد. اما هميشه در اين گونه موارد اراده و انتخاب آدمی حرف آخر را می زند، و انسان با اراده می تواند همه موانع يا مقتضيات منفی را زير پا بگذارد.