پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی ازدواج
سوال:
باسلام بنده دختری 27 ساله هستم قبلا هم به شما پیام داده بودم که علی رغم دعاها و ختمهای متعدد مشکل ازدواجم حل نمیشود. از جهت ظاهرو خانواده هم هیچ کمبودی ندارم. دستور ختم قران و ذکر یا لطیف را دادید که انجام میدهم اما هنوز مشکلم حل نشده. از آنجا که مقلدرهبر انقلاب هستم و ایشان برای ازدواج موقت فرمودند اذن پدر احتیاط واجب است به یکی از مراجعی که در این زمینه فتوا داده اند اذن پدر واجب نیست رجوع کرده و حدود 8 ماه است با یک اقایی که مجرد هستند و چندسال بزرگتر ازبنده محرم شدیم. هیچ کس هم نمیداند. برای اینکه من بسیار تحت فشار بودم. البته قبل از محرمیت هردو استخاره کردیم و خیلی خوب آمد. خدارا شکر هیچ مشکلی هم پیدا نکردیم و حال من از جهت روحی بسیار بهترشده. حال سوالم این است که آیا من کار اشتباهی کردم و آیا اینکار میتواند مانع ازدواجم شود؟ من کسانی را میشناسم که اینکار راکردند و ازدواج هم نمودند. من اگر اینکار را انجام نمیدادم به گناه می افتادم. چون مذهبی هستم. ممنون و التماس دعا

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله،با فتوای مرجعی که اجازه داده است اینکار شما از نظر شرعی مشکلی ندارد و اشتباه نیست ، مشکل اینکار مشکل اجتماعی و عرفی است اگر مشکل اجتماعی و عرفی نداشت می توانستیم بگوییم مشکلی ندارد در اینجا یک سوال مهم وجود دارد همین شخص چرا به خواستگاری شما نیامده و یک ازدواج دائم با رضایت پدر و مادرها انجام نگرفته است . اگر این شخص مورد پسند شماست به خواستگاری بیاید و ازدواج درست و صحیح بکنید این دغدغه های امروز را هم نداشته باشید مشکل مهم ازدواج امروز شما این است که ممکن است یک روز در جای خلوتی شما دو نفر با هم باشید و اختیار از دست برود و تماسی حاصل بشود که نتوانید آن را جبران کنید این خطر همیشه وجود دارد.
اگر این ازدواج به ازدواج رسمی و دائمی تبدیل بشود همه مشکلات برطرف می شود شما برای این کار بکوشید اما اگر اینکار ممکن نبود و این شخص، شخص متدین و عاقلی بود برای ازدواج آینده شما مشکلی بوجود نخواهد آمد انشاالله – مهم این است که شما سالم بمانید و دست نخورید .
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای