پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی ازدواج
سوال:
با سلام و احترام ،خدمت استاد بزرگوار به حضورتان عارضم که ما 6 خواهر و برار هستیم که از 29تا 41سال که مقدمات ازدواج هیچیک فراهم نمیشود.به راهنمایی جنابعالی خدمت بزرگی رفتیم که فرمودند بسته هستیم وقرارشد حل نمایند که به یکباره تغییر نظر دادند و فرمودند دیگر به ایشان مراجعه نکنیم دستوراتی را از آقای مظهری که ایشان هم بسته بودن را اعلام کردند، داشتیم اما توفیق انجام کامل دست نمیدهد.سوال 1-به چه گناهی مستوجب یک چنین مکافاتی شده ایم که چون بنی اسرائیل سرگران و سربار خانواده هستیم؟2- همه دچار افسردهگی شده ایم و حسرت از جوانی رفته و آرزوهای بر دل مانده زبان نیش دوست و دشمن حتی مادر بر ما باز است که آه از بنیاد ما درمی آورد چکنیم؟3-آیا خدا نمی توانست دست و زبان ظالم را ببندد و به خودش مشغول نماید؟

پاسخ:
حجت الاسلام والمسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، 1- اگر کسی کنار خیابان ایستاده و ماشینی که ترمزش بریده با او برخورد کند دو پای او را خرد می کند این شخص گناهی نکرده، و این حادثه یک بلاست که وظیفه شخص صبر کردن براین بلاست. 2- اگر آدم بنشیند در انتظار زن یا شوهر که زنان یا شوهری از راه برسد و چون از راه نرسیده و ما همه به انتظار نشسته ایم ناگزیر گرفتار افسردگی خواهیم شد. اگر با مسئله برخورد انفعالی نکنیم. اگر شوهر یا زن پیدا نشد که نشد شما باید زندگی کنید با زندگی برخورد منفعلانه نکنید- حتماً کاری برای خودتان دست و پا کنید. اگر دارید که آن را جدی بگیرید و مثلاً سعی کنید سطح سوادتان را ارتقا بخشید. یعنی یکجا ننشینید و همیشه چشم بدر داشته باشید که چه وقت کسی برای خواستگاری بیاید. اصلاً فکر کنید که شما نمی خواهید که شوهر کنید اما می خواهید زندگی کنید و زندگی هم یک مسئله بسیار جدی است و آدم می تواند و باید سعی کند که وجودی مثبت داشته باشد. درس بخواند کار کند درس بدهد در کارهای خیر شرکت کند به مردم کمک کند و من فکر می کنم شما بتوانید در درسهای دینی شرکت کنید همه خواهرها با مدرسه جامعه الزهراء قم تماس بگیرید و چگونگی اسم¬نویسی آن را سؤال کنید و در بخش راه دور آن اسم بنویسید و از این راه یک درس و فعالیت جدید و بعد هم یک لیسانس جدید بدست بیاورید. آدم اگر بنشیند می پوسد اما اگر حرکت کند می تواند، زنده بماند و رشد کند.
3- با همه آنها که با بی توجهی و درست فکر نکردن به شما نیش می زنند جدی و رودررو و شفاف صحبت کنید که توجه کنند که مسئله بکلی تقصیر شما نیست مقدر نبوده و خدا نخواسته و شرائط مناسب پیدا نشده بدون اینکه شما گناهی یا تقصیری کرده باشید. در آخر چنددستور است که ممکن است خدای متعال با انجام آنها مشکل را حل کند- هر روز صبح 129 بار ذکر یا لطیف را بعد از نماز بگوئید- چهل روز هر روز یک سوره یس برای سلامتی امام زمان بخوانید- یک ختم قرآن هم هدیه برای حضرت نرجس سلام الله علیها انجام بدهید شاید خدای متعال فرج و گشایشی برساند انشاء الله.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای