پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی ازدواج
سوال:
سلام علیکم،1-مدتی پیش توفیق زیارت امام رضا ع را یافتم و در حرم ایشان با حضرت عهد بستم که چشمان من دیگر نامحرمی را نبیند و در مقابل ایشان همسری که خودشان و خدای متعال می پسندند روزی ام کنند و چشمانم را در خوف خدا و مصائب اهل بیت گریان قرار دهند.هرچند بنده کاملا موفق به انجام تعهدم نشده ام اما پیشرفت هایی داشته ام و ان شاالله تا موفق نشده ام تلاش خواهم کرد.آیا درست است که من سرم را بیندازم پایین و درس و کار بپردازم و در مسئله ی ازدواج منتظر بمانم تا آقا خودشان اوضاع را فراهم کنند و ازدواجم با همسری مناسب صورت بپذیرد؟/2-اگر کسی در گذشته به گناهانی مانند نگاه به نامحرم ، غیبت ، خودارضایی مبتلا بوده اما توبه نموده و آن ها را ترک نموده است ، آیا به هیچ وجه امکان ندارد همسری خداپسند و شایسته روزی اش شود؟

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة الله،
اگر با امام قرارداد بسته اید بکوشید، با چشم گناهکار خیلی چیزها نصیب نمی شود.
2)شما سرتان را پایین بیاندازید درس و کارتان را انجام بدهید اما دنبال همسر خوب بودن منافاتی با کار و درس ندارد. همسر را هم دنبال کنید خدای متعال و حضرت رضا انشاءا... کمک می کنند.
3)اگر کسی در گذشته گناهانی داشته توبه جدی بکند و توسل بکند انشاءا... نتیجه می دهد. البته باید توبه و توسل جدی و پی گیر باشد. شما توسل به نماز استغاثه حضرت زهرا بکنید و هر شب این نماز را بخوانید و رها نکنید تا انشاءا... نتیجه بدهد.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای