دستورالعملي براي تشرف به عتبات عاليات
دستورالعملي براي تشرف به عتبات عاليات

سلام علیکم و رحمه الله ابتدا عرض ادب و احترام میکنم به محضر حضرت حجت الاسلام و المسلمین جاودان دامت برکاته میخواستم در باب سفر به عتبات عالیات عراق یک سری راهنمایی بفرمایید تا با دید باز و معرفت بیشتر به ان مکانهای شریف مشرف شویم من جمله سابقه تاریخی حرم های شریف اتفاقاتی که در هر محلی به وقوع امده و علت نامگذاری بعضی محل ها مثلا ستون های مسجد کوفه و اعمال  انها البته اینجانب کتب شریف مفاتیح و کامل الزیارات و لهوف را مطالعه کرده ام ولی فکر می کنم باید بیشتر درباره موقعیت مکانها و علت شرافت انها و اتفاقات تاریخی مثلا در تل زینبیه یا مسجد سهله. دیگر اماکن شریف بدانم اگر محبت فرموده منابعی جهت مطالعه معرفی فرماید ممنون میشوم و اگر خود شما توصیه خاصی دارید برای تشرف منت نهاده و مطرح بفرمایید با تشکر و التماس دعای خیر ضمنا از دوستان سایت هم کمال قدر دانی را دارم

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
اولاً سفر به عتبات عالیات یک سفر زیارتی است به زیارت بهترین زیارتگاههای عالم که این زیارت می تواند آثار ماندگار مثل عاقبت بخیری ببار بیاورد. پس شما بفکر زیارت و درستی و قبولی آن باشید نه گردش و توریسم آنچه شما خواسته اید بیشتر در خاطر یک توریست می گذرد پس آنها را رها کنید و به دنبال درستی و قبولی زیارت باشید که آن مسئله دیگری است و شرایط دیگری دارد.
پس اولاً بکوشید هر چه ممکن است از هر کس که بر شما حقی دارد رضایت و حلالیت بطلبید و این کار را بطور جدی عمل کنید.
ثانیاً بدهی هائی که به خدا متعال دارید از نماز قضاء و روزۀ قضا و خمس و زکات انجام بدهید. و چیزی بگردن نماند و یا حداقل شروع کنید به انجام اگر بی بار و بدون بدهکاری با گناه توبه کرده و نماز قضا کرده و از همه طلبکاران رضایت طلبیده به زیارت بروید امید است که قبول بشود و آثار نیکویش را ببینید.
وگرنه برای اطلاعاتی که شما می خواهید کتاب مفاتیح کافی است و کتابهای مفصل تر معمولاً بزبان عربی است.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای