پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی ازدواج
سوال:
سلام.خیلی خوشحالم که بعد از مدت ها انتظار میتونم سوالمو از شما بپرسم.این سوال یا این مسئله برام خیلی مهمه العان هم شده مهمترین مسئله ی زندگیم.حاج اقا من عاشق دختری شدم البته این دختر مومن نیست و اهل نماز و ان مسائل نیست اما دختر خیلی خوبیه من حدود 1 ساله که حسی نسبت به این دختر در درونم شکل گرفته و هر روز که میگذره علاقم نسبت بهش بیشتر میشه نمیدونم میتونم بگم عاشقش شدم البته تو کلاسمون چند نفر میخواستن باهاش دوست بشن مثل خودم. میدونم نیئت اون چند نفر هم خیلی خوب نبود میدونم چرا میخواستن باهاش رفیق بشن. البته من خودم اینقدر علاقه نسبت به این دختر دارم که اگه بعدا باهاش دوست بشم میخوام بعد از چند وقت دوستی باهاش ازدواج کنم اما با یه نفر دیگه دوست شد ( نمیدونم حکمت کار خدا چیه که اونی که حتی خدا رو هم قبول نداشت تو این کار از چند نفر دیگه حتی من که فکر میکنم موئمنم موفق تر بوده و البته خدا بهش قیافه و زیون بهتری نسبت به من داده ) که البته این پسر با هر کسی زیاد دوست نمیمونه و همین مسئله باعث شده که امیدوار تر بشم خودشم 6.7 ماه پیش میگفت احیانا 4.5 ماه دیگه باهاش بهم میزنم و به یه ترم پایین تر رفیق میشم حالا بگذریم. من دلم میخواد که این دختر عاشق من بشه و حس خوبی نسبت به من پیدا کنه تا بتونم باهاش دوست بشم حدود 4.5 ماهی میشه که بعد از نمازم دست به دعا شدم و البته همین مسئله باعث شده که منی که از 9 سالگی نماز خوندنمو شروع کردم العان یاد بگیرم که برای حاجت های مهم که دارم باید بعد از نماز دعا کنم.سعی کردم تمام گناهانی که انجام میدادم و بزارم کنار برای خدا و بعد برای حاجتم به جز 2 گناه متاسفانه که یکی دیدن فیلم های غیر اخلاقی و استمنا. زیارت عاشورا حاج اقا حق شناس را هم شروع کردم که بعد از 8 روز همین گناه باعث شد نتونم ادامه بدم بعد از اون از همین سایت که خودتون فرموده بودید ذکر اسئل لله من فضل و بخونید ، من 10 روزی میشه شروع کردم و خیلی میخوانم.البته چند روزی میشه سر نمازام از خدا وقتی این حاجتمو میخوام از خدا هم میخوام که اگر اجابت دعام به صلاح نیست حسی که نسبت به اون دختر دارم و در وحودم از بین ببره البته چون اون دختره میدونه که من دوسش دارم کلا باهام فعلا حرف نمیزنه و منم باهاش کاری ندارم .حالا حاج اقا به نطر شما من چی کار کنم. .البته خانواده من هم انچنان مذهبی نیستن مثل خانواده و خود اون دختر .یه راه حلی به من پیشنهاد بدید

پاسخ:

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند : سلام علیکم و رحمة الله ،

كار اول شما اين است كه همه گناهان حتي آن در گناه باقيمانده را ترك كنيد اگر آدم گرفتار گناه آنهم پيوسته و اعتيادي باشد دعايش معلوم نيست مستجاب بشه.

دوم اينكه خواسته ي الان شما كه مي خواهيد اگر صلاح شما نيست حس شما عوض بشه اين بسيار بدتر است از خواستن مطلق، زيرا نمي دانيد اين دختر بدرد زندگي شما مي خورد يا نه.

سوم اينكه اگر او ممكن است براحتي با شما و يا با آن ديگري دوست بشه بدرد ازدواج و زندگي نمي خورد. دختري بدرد همسري مي خورد كه با مردان تجربه نداشته باشد.

چهارم دو گناهي كه الان گرفتار هستيد مهم است كه بايد ترك كنيد با گناه نمي توان همزيستي مسالمت آميز داشت بايد با آن جنگيد راهنماي جنگ با اين گناه در سايت مكرر آمده بخوانيد و دقت كنيد و ان شاءالله موفق باشيد كه بطور حتم بفضل خدا گناه ترك بشود.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای