مشکلات تحصیلی یک طلبه
مشکلات تحصیلی یک طلبه

سلام علیکم اینجانب طلبه ای هستم که در حوزه تحصیل می کنم علت کثیری از مشکلات علمی(تنبلی در تحصیل ) و معنوی(رکود معنوی) خودم را نمی دانم با اندکی تامل گفتم شاید به خاطر ضعف اراده باشد لطفا بنده را راهنمایی نمایید؟ ضمنا در تبلیغ های متعدد به این نتیجه رسیده ام که دروس ما نیاز دینی مردم را تامین نمی کند جهت اینکه بتوانم دین آن مایه ی اصلی اش را بشناسم نیازمند راهنماییم. وهمچنین در تبلیغ فهمیده ام علاوه بر آنکه آن روح اصلی دین را دریافت نکرده ام در معاینه ی دردهای خلائق دچار مشکلم لطفا از بنده دسگیری فرمایید و دعای خیر؟ با تشکر وآرزوی سلامتی برای شما.

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:

سلام علیکم و رحمة الله

اول: مشکلات تحصیلی و معنوی با همت قابل حل است. برای بدست آوردن همت چند کار بکنید اول نماز صحیح و با توجه و اول وقت که صحیح و اول وقت آن برای شما مقدور است توجه در نماز را باید با مواظبت چشم و زبان بدست آورد که اینهم ممکن است و هر چه شما چشمتان و زبانتان را بیشتر کنترل و مراقبت کنید توجه بیشتری خواهید داشت.

دوم: هر روز توسل و توجهی به امام حی وحاضر زمان علیه الاف و التحیتة و السلام داشته باشید که این کار اگر با اخلاص و مداوم باشد کار کیمیا می کند، و می تواند مشکل را حل کند.

سوم: کمی بررسی کنید مبلغان موفق چگونه عمل کرده اند. راه را می یابید.

چهارم: این درس ها را اگر خوب بخوانید و خوب بفهمید برای این است که ما قرآن و روایات را بفهمیم و درد مردم در روایات و آیات آمده است. آن کس که موفق است برای این است که توانسته آیات و روایات که دوای درد مردم است برای مردم بهتر بگوید . مطالعه تفسیر و مطالعه روایات را گسترش بدهید و با مردم همانها را در میان بگذارید، مردم نه عرفان می خواهند و لازم دارند نه فلسفه و نه جامعه شناسی، مردم عمومی حدیث و قرآن لازم دارند. از همه مهمتر این که چیزی به مردم بگوئید که خود اعتقاد دارید و عمل می کنید. موفق باشید .

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای