پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی ازدواج
سوال:
سلام و عرض ادب
بنده 24 سال سن دارم. در حال حاضر دانشجو هستم و در آینده قصد کار علمی دارم. علی رغم مسئله ادامه تحصیلات و مشکلات اقتصادی نیاز به ازدواج دارم.
مهم ترین ملاک من برای انتخاب همسر آینده مومن بودن و دغدغه دین و انقلاب داشتنن، کم توقع و سازگار با زندگی دانشجویی بودن هست. در مورد ملاک ها راهنمایی ام کنید لطفا
مسئله دوم و مهم تر اینکه خانواده یکی از بستگان رو معرفی کردند. اما احساس میکنم هم کفو من نیستند. مثلا ایشون چادری نیستند و البته حجاب نسبتا خوبی دارند (ولی چادری بودن برای ینده خیلی مهمه) و نکته دیگه اینکه توی فضای فکری من نیستند یعنی دغدغه مسائل دین و انقلاب رو اونجور که برای من مهمه ندارند!(بنده فردی هستم که در زمینه کارهای فرهنگی و علمی دغدغه دارم و انتظار دارم همسرم در این زمینه ها همراهم باشند)
در گل به نظرم ایشون هم کفو بنده نیست ولی خانواده ایشان مخصوصا مادرشون خیلی اصرار به این وصلت دارند و پدر بنده هم نظر مثبتی دارند!
با بعضی از آشنایان که صحبت کردم میگفتند بنده با توجه به شرایط روحی خودم میتونم در اون شخص تغییراتی به وجود بیارم و با شرایط خودم سازگار کنم. خواستم در این زمینه هم راهنمایی بفرمایید...
تشکر از وقتی که در اختیار حقیر قرار دادید...خدا شما رو سلامتی و طول عمر باعزت عنایت بفرماید.

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله

اصلی ترین ملاک ، اخلاق همسر است و این شرایطی که شما در ازدواج گفتید کمی دور از دسترس است شما می توانید با ایشان صحبت کنید و شرایط و ملاک های خودتان را به ایشان بگویید ببینید تا چه حد با شما همراهی می کند حتی برای این امر به نزد مشاور بروید.

اگر تا حدودی توانست رضایت شما را جلب کند می توانید قدم پیش بگذارید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای