ویژگیهای استاد
ویژگیهای استاد

سلام علیکم و رحمه الله عرض ادب و احترام خدمت شما سوالی که از محضر مبارک شما دارم درباره مرحوم شیخ رجبعلی خیاط می باشد کتابی درباره ایشان به انتشار رسیده توسط ایت الله ری شهری در باب کرامات شیخ اما اخیراً کتابی منتشر شده و شبهاتی را وارد نموده است

 می خواستم نظر حضرتعالی را در این مورد بدانم التماس دعا

حجت الاسلام و المسلمين جاودان فرمودند:

سلام علیکم و رحمة الله متشکرم .

مرحوم شیخ رجبعلی خیاط مردی خوب و زحمت کشیده بوده و محبت خدا را احساس کرده بود. آن کرامات که از ایشان نقل شده مهم است اما نه خیلی و خلاصه اینکه ایشان بنظر این بنده از نظر درجات کمال در حد متوسط بوده است . اما کسی که درباره بزرگی کتاب می نویسد باید هم او را دیده باشد ، و هم او را شناخته باشد. دیدن که معلوم است اما شناختن نیاز دارد که آدم در حد او یا بالاتر باشد، و این مشکل است لذا هر کسی نمی تواند در این زمینه چیزی اثبات یا چیزی نفی کند . و از این گذشته کسی نمی تواند مرتبت و بزرگی کسی را از کتاب شرح احوال بدست آورد الا اینکه خواننده کتاب خود آشنا واهل باشد. بنظر بنده کتابی که در نقد نوشته شده کمی تند روی دارد. البته اگر شیخ از نظر تحصیلات بحد کفایت درس خوانده بود و استاد خبیری او را راهنمائی می کرد به مقامات بالاتری می رسید.

یک نکته هم در آخر بگویم و آن اینکه استاد راه آدمیت باید ملا و مجتهد و راه رفته باشد، و شخص درس نخوانده و عامی نمی تواند این منصب را عهده دار شود.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای