پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی خانوادگی
سوال:
با سلام من توی منزل با پدر و مادم خیلی بد رفتارم تا جایی که دیوز با مادرم به دعوا پرداخته حتی به ایشان بی احترامی کردم . می خواستم راهنمایی شم در مورد حل این مساله

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة الله،قطع رحم حرام است قطعی و مسلم و جزء گناهانی است که لعنت خدا را به دنبال دارد. (بقره/ 27 رعد/25) و صله با پدر و مادر و احسان به پدر و مادر و حتی در شرایطی اطاعت از پدر و مادر واجب است. حتی قرآن می فرماید: به پدر و مادر کمترین کلام ناشایسته نگوئید (اسراء/ 23 و 24) می فرماید: هرگاه یکی از آن دو یا هر دو آنها نزد تو به سن پیری و شکستگی برسند (آن چنان که نیاز به مراقبت دائمی تو باشند) از هرگونه محبت در مورد آنها دریغ مدار و کمترین اهانتی به آنان مکن حتی سبکترین تعبیر غیر مودبانه را به آنها مگو و بر سر آنها فریاد نزن بلکه با گفتار سنجیده، و لطیف و بزرگوارانه با آنها سخن بگو و نهایت فروتنی را در برابر آنها بنما و بالهای تواضع خود را در برابرشان از محبت و لطف فرود آر و بگو بار پروردگارا آنها را مشمول رحمت خویش قرار بده همانگونه که در کودکی مرا تربیت کردند . مراجعه کنید به تفسیر نمونه ج12/ صفحات 74-75 .
چاره ای نیست باید تصمیم بگیرید و به خدا توکل کنید اینکار شما گناه بزرگی است و خدای متعال از رفتار شما راضی نیست و بهرصورت ممکن باید ترک کنید و همیشه کمال احترام و محبت را در حق پدر و مادر مراعات کنید. قطع رحم که از جمله بی احترامی و بد زبانی به پدر و مادر است عمر را کوتاه می کند زندگی آدم را تلخ می کند و آثار بد آن را در همین زندگی دنیا آدم خواهد دید. در برابر احترام و محبت به پدر و مادر و سایر خویشان عمر را دراز و زندگی را شیرین و عاقبت را به خیر و مرگ را آسان و حساب آخرت را سهل می کند.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای