نگاه به نامحرم
نگاه به نامحرم

بسم الله الرحمن الرحيم استاد اخلاق بزرگوار سلام عليکم ورحمه الله وبرکاته. اين حقير نوجواني 15-16ساله مي باشد. چند وقتي است که دچار گناه نگاه به نامحرم شده ام. اينقدر مرتکب اين گناه شده ام که از ترک آن نااميد شده ام.تقاضايم ازشما دستورالعملي اجرايي جهت ترک اين گناه ومراقبه بر ترک آن مي باشد. هم چنين بگوييد چرا مراقبه هايم تا به حال به نتيجه نرسيده . باتشکرازشما والسلام عليکم ورحمه الله وبرکاته

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:

سلام علیکم و رحمة الله

شما نوجوان هستید نا امید نباشید. نا امیدی باعث می شود که آدم در صدد معالجه برنیاید. بنابراین با توکل برخداوند تبارک و تعالی به راههائی که برای درمان عرض می کنم عمل بفرمائید.

اولاً سعی کنید نماز خودتان را درست کنید. نماز درست تقلید درست می خواهد وضوی درست و طبق دستور رساله مرجع و غسل درست و حمد و سوره وقرائت درست و مسائل نماز درست لازم دارد، که اینها کاری ندارد تقلیدتان را درست کنید ومسائل را در رساله ببینید و حمد و سوره را نزد معلم قرآن بخوانید وقتی نمازتان درست شد آن را اول وقت بخوانید.نماز درست و اول وقت کمک می کند که شما بتوانید در مقابل گناه مقاومت کنید.

ثانیاً دوستان پاکدامن و چشم پاک پیدا کنید که اینگونه دوستان کمک هستند برای اینکه آدم به گناه کمتر بیاندیشد و آلوده شود.

ثالثاً آدم باید موعظه بشنود. شنیدن موعظه باعث توجه و بیداری و شاید ترس از خدا می شود.

رابعاً توسل وتوجه به امام زمان صلوات الله علیه است که اصلی ترین عامل نجات آدم است. هر روز صبح دعای عهد بخوانید چهل روز و بعد زیارت آل یس بخوانید با توجه و توسل از دل.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای