پاسخ به سوال در مورد مسائل متفرقه
سوال:
بسم الله الرحمن الرحیم نامه شماره 1: با سلام وعرض ادب من درجایی خواندم که جوانی به ایت الله حق شناس نامه نوشته بودند و التماس دعا برای حل مشکلات کرده بودند و ایشان دعا کرده بودند و مشکل حل نشده بود تا اینکه در خوابدیده بودند که به ایشان میگویند چون این جوان این مسائل را رعایت نمیکند دعایش اجابت نمیشود ولی بخاطر شما حاجتش را براورده میکنیم ولی او از این بعد رعایت کند من هم مشکلات زیادی دارم و حوائجی که در زندگیم اثر گذاشته و نهمشکلاتم حل میشود و نه حوائجم را اورده میشود شما خودتان یا یک اولیا الله نمیشناسید تا در حق من دعا بفرمایند تا مشکلات من حل شود و حوائجم براورده شود خیلی ناراحت هستم چندین سال است که مبتلا هستم و در زندگی عقب افتاده ام زندگی ام تلخ و غیر قابل تحمل شده با تشکر ارادتمند شما مهدی مقدس زاده از تبریز

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، نه از من کاری برمی آید و نه کسی را می شناسم که بتوانم به او مراجعه کنم و از او چنین دعایی بخواهم. شما خودتان باید همت کنید و در صورت همت خودتان انشاءالله مشکلات حل خواهد شد.
1-اولاً سعی کنید گناه از زندگی شما بکلی بیرون برود. این زیربنای هر حل مشکل دیگری است که بخواهیم بکار ببریم.
2-دوم نمازهایتان را تصحیح کنید و قرائت و مسائل آن را درست کنید و سپس بکوشید که اول وقت بخوانید که این کار بسیار مهم است.
3-آیا پدر و مادر از شما راضی هستند که اگر خدای ناکرده راضی نیستند هیچ کاری به نتیجه نمی رسد باید بکوشید آنها از شما راضی کامل باشند.
4-صدقه زیاد بدهید یعنی روزی سه بار، چهاربار، پنج بار، مقدار آن هم مهم نیست اما تعداد آن مهم است. اینکارها انشاءالله مؤثر خواهد بود.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای