پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی مطالعه
سوال:
با سلام من وقتی می خوام درس بخونم همیشه فکرم به سمت وسوی شهوت می ره (فکرهای شهوتی داره منو می کشه) و عادت به بازی کردن با عورت خود را دارم . وهمیشه داخل یک اتاق خالی هستم و به خاطر درس خواندن نمی توانم غذایم را کنترل کنم (کم کنم) ولی گاهی اوقات ورزش می کنم . اما این فکرا نه می زاره درس بخونم ونه می تونم ازاتاق خالی برم بیرون درسم می مونه دیگه طاقت ندارم نمی خوام دوباره به گناه بیافتم لطفاً کمک کنید شهوتم خیلی سر کشی کرده کم کم دارم از خودم میترسم دیگه را جبه همه دارم فکر بد می کنم . نمی دونم چطوری این نفس چموش به زمین بزنم. برای فکرو خیالات وهم ترک عادت بازی کردن با عورت لطفاً کمکم کنید.

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، یا همت می کنید که نجات می یابید و یا بهمین شکل عمل می کنید که بدبختی بدنبال دارد. همت کنید و اولاً غذای خودتان را کم کنید یعنی هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت و ثانیاً بطور منظم یک ورزش مثل دویدن، ورزش رزمی، یا شنا یا کوه نوردی یعنی ورزشی که از شما انرژی بگیرد و مقدار زیادی از زیادتی قدرت و توان شما را مصرف کند. خاصیت ورزش هم ایجاد روح مردانگی است که جلوی گناه را می گیرد و هم سوختن زیادتی انرژی است و هر دو جهت کمک می کند که شما بتوانید با شهوت فوران کرده مقابله کنید. کم کردن غذا هم کمک می کند که انرژی در وجود شما فوران نکند.
ثالثاً برای درس خواندن لزوم ندارد به جای خلوتی در خانه بروید به کتابخانه بروید کتابخانه های عمومی هم دیگران حضور دارند که مانع گناه هستند و هم بی سر و صدائی برای درس خواندن کمک می کند یا در اتاق تنها همیشه در را باز بگذارید. رابعاً نمازتان را اهمیت بدهید. نماز درست و اول وقت جلوی گناه را می گیرد. سعی کنید نماز صحیح و درست بخوانید به استاد مراجعه کنید و قرائت و مسائل نماز و وضو و غسل را یاد بگیرید و بکوشید نماز را در اول وقت بخوانید که در این صورت خداوند متعال کمک می کند برای مقابله با گناه و شهوت.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای