پاسخ به سوال در مورد مسائل شرعی
سوال:
سلام علیکم
درخصوص ورزش بانوان در رشته های رزمی، قایقرانی و ... اولا باتوجه به لباس ورزشکاران ایرانی که معمولا جذب و ساپورت مانند است یعنی برجستگی های بدن مشخص است و ثانیا داوران مسابقات بین المللی که غالبا آقایان هستند و تماشاگران هم همینطور، نظر حضرتعالی چیست؟ آیا حضراتی که چنین مجوزهایی صادر می فرمایند، زن و دختر خودشان را هم روی تاتامی می فرستند؟ ضمنا باتوجه به اینکه بحمدالله تلویزیون اسلامی ایران هم مسابقات را مستقیم پخش می کند، آیا پخش و تماشای آن جایز است؟ البته رهبر انقلاب و نایب امام زمان(عج) از این دختران ورزشکار تقدیر هم نموده اند. به هرحال لطفا بفرمائید دستور خداوند متعال درباره حجاب زنان چیست؟

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

ورزش به خودی خود مشکل شرعی ندارد و از جهت سلامت و قدرتمندی در برخوردهای اجتماعی مفید است اما در مسابقات شرایطی وجود دارد که از گناه و معاشرت های آلوده کمتر می تواند خالی باشد. تقدیر رهبری نیز به این خاطر است که کارهای بزرگ می کنند با ظاهر پوشیده و اسلامی در میدان های بین المللی باعث سربلندی می شوند.

می تواند این لباس ها به این شکل نباشد ، مسئولین ورزش کوتاهی می کنند.

شرکت در این مسابقات می تواند بدون گناه انجام بشود ولی گاهی خودشان کوتاهی می کنند و گاهی مسئولین.

آقا نظر به جنبه مثبت مسئله که بسیار بزرگ هم است دارند و اصولا نمی توانند جنبه منفی مسئله را اشاره کنند به خاطر مشکلات داخلی و خارجی.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای