پاسخ به سوال در مورد مسائل تربیتی
سوال:
با عرض سلام و احترام . بنده از کودکی در خانواده ای مذهبی و پای سخنرانی بزرگ شده ام و از نظر دیگران نوجوانی محبوب و مومن و تقریبا اگاه در تمامی مسائل روز و حتی بسیاری از شبهات و مشکلات دیگران را با استناد به قران سخنرانی ها پاسخ می دهم( به عبارتی عالم بی عملم) و همین مسئله من را می رنجانم چون خود میدانم که انسانی بسیار سست هستم و هربار شروع به کاری مثلا نماز اول وقت ؟ ترک گناه چشم و ... میکنم به یک ماه نکشیده به همان حالت قبل یا بدتر باز می گردم یا به عبارتی یک ماه مومن و یک ماه به ظاهر مومن هستم ( همانطور که میدانید راه تمامی گناهان به روی نوجوانی مثل من باز است) چکارانجام دهم تا به یک ثبات روحی و معنوی برسم ؟ با تشکر

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، مسئله اول نماز صحیح و اول وقت است را باید درست کنید و اگر چنین کاری که کاملاً سهل و ساده است نتوانید به انجام رسانید دیگر امید به چه چیزی می توان داشت یک نماز ظهر و عصر یا مغرب و عشا ده دقیقه طول می کشد و چند دقیقه وضو این مقدار وقت چه باری بر دوش شما دارد که گاه و بیگاه ترک می شود در هر صورت باید از این جا شروع کنید. اگر یک وعده به دلیلی اول وقت نشد مانعی ندارد حتی اگر تنبلی دلیل تأخیر گردید مرتبه بعد جبران می کنید. مهم این است که از شکست در برنامه مغلوب و شکست خورده نشوید. صد بار هم برنامه شکست خورد و یکبار و دوبار نماز اول وقت از دست رفت مهم نیست باز هم بر می گردید و برنامه را ادامه می دهید. البته همیشه در وقتی که نیت می کنید و برنامه ای در نظر می گیرید حتماً انشاء الله بگوئید خیلی جدی هم انشاء الله بگوئید که بدون انشاء الله واقعی هیچ برنامه ای به سرانجام نمی رسد.
بعداز نماز اول وقت توسل به امام زمان اصل است و از همه چیز مهمتر است حتماً هر روز زیارت آل یس را با توجه و تضرع بخوانید. البته صبح ها بهتر است و اگر صبح نشد ظهر و ظهر نشد عصر و اگر عصر نشد شب. در هر صورت سعی جدی بکنید که این توسل را داشته باشید و این دو کار علی الخصوص توسل شما را نجات می دهد.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای